View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner hen meget godt. Som sagt, vil jeg ikke i spekulere i om hvorvidt det fins en legitim grunn for hen å ta de dosene som hen gjør. Det er noe jeg selv eller hen vil ta opp hvis det springer seg ut et større problem enn den som allerede foreligger.

Siktemålet med denne tråden er først og fremst å hjelpe hen hvis det kan være et problem allerede. Jeg vet at hen av forskjellige grunner kan finne på å misbruke tabletter som blant annet et tungt samlivsbrudd. Følgelig har jeg laget denne tråden fordi jeg er oppriktig bekymret.

Grunnlaget for mine bekymringer bygger ikke isolert på "tommegods". Det er ved flere anledninger hen kan ligge helt slått ut på sofa. Plutselig kan hen miste kontroll over f.eks. høyre arm (noe hen selv sier). Klage over at det klør over alt på kroppen. Sover som en bjørn når hen har først gått i "hiet".

Således skal jeg ikke ta hen på fersk gjerning og å peke ut hen sine svakheter fordi hen kanskje misbruker piller. Men å få innblikk i hvorfor slike piller kan misbrukes og hva man eventuelt burde gjøre med problemet om det er stor fare for eskalering.