View Single Post
1: Var i Køben med dama, og kjøpte masse typer hasj og weed i Fristaden, og røyka utenfor hotellet vi bodde på. Vi loka litt rundt i sentrum en dag, og jeg spurte folk hvor jeg evt. kunne skaffe noe knips, og jeg ble fortalt at det var lite av sånt i Køben, men at jeg kunne ha flaks om jeg dro til togstasjonen. Utenfor togstasjonen, var visst noe ala "plata" i Oslo, så jeg at det var 7-8 slitne gubber. Gikk for å menge meg med de, og spurte den ene etter den andre hva de hadde for noe, relativt diskré. Ble så jeg fulgte etter han ene karen bak et "skur", og han viste meg 4 xanax i blister. Kjøpte så disse av denne pillefjerne karen, og runda hjørnet på "skuret" og lata som ingenting. Prøvde å gå langsomt/relaxed bort fra "åstedet", i det jeg hører noen rope "HEI, DU! KOM HER!" mens han pekte på meg. Da var det en onkel Blå sivilt kledd som hadde fattet mistanke.
Jeg ropte til dama "*NAVN*, SPRING!", også sprang vi innpå togstasjonen med politiet 20-30 meter bak oss. Vi sprang ned ei trapp innpå stasjonen, som ledet til noen toaletter eller noe slikt, og første jeg gjorde var å kaste av meg capsen og genseren, i håp om å ikke bli gjenkjent i det jeg gikk opp igjen. Så ikke mer til politiet. Mildt sagt noia.

2: Dro på fest hos noen, på min egen bursdag. Valgte å feire litt ekstra, ved å innta knips av sorten Blå Supermann. Var knallbra greier. Uansett; var relativt fersk på knips, så jeg kjente meg skikkelig uggen på come-up. Og øya begynte å bli skikkelig tallerken-forma, så jeg fant ut at det var best å fortsette feiringa hjemme, i og med at dette var en streiting-fest.
Skyssen kom, og jeg satte meg inn. Vi fant ut at det var lurt å skaffe noe å røyke på, slik at jeg fikk sove etterhvert, så vi kontakta en fyr som kunne møte oss i sentrum (ca klokka 02:00, i en liten by). Vi møtte fyren, og snakka litt med han og vi fikk kjøpt litt nattings. Så kom det en bil og parkerte bak vår. En svart passat. Ut av passaten kom det to karer, som kunne fortelle sjåføren at de var fra politiet.

Shit, vi er fucked. Jeg var omkring peak i rusen, og var ordentlig fucked up, så vi ble raskt enige om at jeg skulle "fake" at jeg var dritings, og at jeg skulle late som jeg sov i baksetet. Satt meg litt på skeiva og hadde øynene lukket, mens politiet spurte både sjåfør og dealer diverse spørsmål. Dealer ble også ransaket. De fant ingenting på han, hverken penger eller hasj (skal sies at han er en stor kjenning av politiet, så han vet hvordan man lurer politiet om man blir bedt om å "tømme lommene"). Og de fant heller ingenting på sjåføren min. Så dealeren fikk penger, vi fikk hasj, og jeg satt og tura på knips i baksetet.

3: Jeg møtte den samme politi-kjenningen jeg skrev om i forrige avsnitt, omkring 500 meter unna stedet beskrevet i forrige avsnitt, i en skog. Denne skogen er et populært turområde i sentrum, og har sånn teller som teller hvor mange som har syklet der per dag osv.
Det var omkring 00:00 en hverdag (tirsdag, tror jeg det var) og vi hadde på forhånd blitt enige om at jeg kunne bytte en knips og x antall penger for 5g hasj.
Møtte karen, og han var særdeles pratsom som alltid, så vi ble stående i kanskje 10 min før vi gjorde bytte vi hadde avtalt. Han kunne også vise meg noe han nylig har fått kjøpt gjennom Wish, nemlig en plastikk "firkant" der du kunne trekke ut 4 kniver, fra sidene på denne dingsen.

Plutselig ser jeg et voldsomt lys imot oss, og det var 1000-meterlys fra en politibil, som lyste rett mot oss. Jeg sa bare "Snakkes da!" og syklet avgårde fort som faen, adrenalindrevet rett inni skauen der det ikke er markert sti/asfalt. 30 min senere fikk jeg snap av han om at han ble stoppet ja, og at politiet lurte på hvem "han som sykla inn i skauen" var. Han sa bare et fake-navn, og det var det.