View Single Post
To historier fra min ungdom.

1. Gikk på en vgs i Oslo hvor snuten stadig var innom fordi det var mange som røyka der. En gang ble jeg tatt ut av klasserommet av rådgiver (eller hva det heter) og tatt med inn i et rom, der satt to politi. Jeg ble sjekka men hadde bare OCB papir, ikke noe annet. De mente jeg var rusa men jeg nekta (hadde røyka selvfølgelig).

Endte med at jeg ble tatt med til stasjonen, de tok urinprøve som seff var positiv, men jeg sa det var fordi jeg hadde røyka for noen uker siden. Etterhvert sa de at de skulle ringe faren min og be han komme. Han slang seg i en taxi og møtte opp en halvtime etter. Husker de snakka med han og meg i samme rom. De mente at jeg var rusa, fattern sa "hvis han hadde vært det så hadde jeg sett det!".

Etterhvert så ga de opp. Pappa fortalte meg senere at han nettopp hadde røyka seg en feit en selv før han dro i taxien Flere år senere fortalte jeg han at jeg faktisk var skækk den gangen


2. Kompis av meg hadde fått hjelp av NAV til å fikse leilighet, men det var en annen dude han ikke kjente som han måtte dele leilighet med. Det var tre av oss + han duden I leiligheten. Skulle ha liten innflytningsfest med weed og vodka.

Han duden og kompisen min begynte å slåss etterhvert og endte med at han gikk derfra. Han ringte tydeligvis til politiet for de ringte på døra en times tid etterpå. Det lukta weed i leiligheten, hadde røyka et par jointer der.

Det var masse snø ute så det vi gjorde var at vi åpna vinduet for å putte stæsjet der. Det var skråtak med en liten "grop", så det falt ikke nedover. Vi hadde også en ferdig joint og litt mekk som vi hadde putta oppå klesskapet.

Kompisene mine hviska til meg at vi bare skulle ligge inne på soverommet og holde helt kjeft. Tipper vi lå der i 10 minutter mens snuten sto utafor døra. De begynte å rope "vi vet du er der Ali!". Tilslutt gikk han ut og åpna døra. De var 3-4 snut, de prata med oss hver for oss.

Han jeg snakka med begynte å spørre meg om jeg hadde røyka, jeg svarte nei. Han sa jeg så påvirka ut i øynene, jeg svarte at jeg har øyeproblemer (sant, men jeg hadde røyka og). Han fortsatte å spørre om det samme flere ganger men jeg bare nekta. Han spurte meg om de andre hadde røyka, jeg sa at det visste jeg ikke

De sjekka lommene våre og et par steder i leiligheten men de fant ingenting

PS: Han heter ikke egentlig Ali
Sist endret av WouwseP; 12. april 2020 kl. 11:19. Grunn: Detalj jeg glemte