View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han er jo helt stabil når han tar medisiner da. Og når han glemmer å ta dem nå så er det bare vrangforestillingene om at noen kommuniserer til han gjennom tilfeldigheter han har, ikke aggresjon eller truende atferd. Det får han kun når han er ruspåvirka. Han går i behandling for rus også, men jeg tror ikke han er helt ærlig med dem om at han fortsatt sniker i seg en linje en gang i blandt tbh..

Han er bestekameraten min og jeg vet ikke åssen han skal klare seg aleine. Blir også å måtte ofre alt i mitt liv jeg har jobba for. Fresh jobb, digger plassen vi bor, får nedbetalt gjeld og bøter siden vi er to om husleia, har selv blitt rusfri av å bo her og jeg spyr nesten bare av å tenke på å bo i byn igjen nær min fucka familie og slange junkie venner.

Jeg skjønner at han høres ustabil ut og det er han forsåvidt siden han glemmer medisinene iblandt. Men ikke noe værre enn det med stemmene. Er det farlig å leve med schizofrene "bare" fordi de har/hatt voldelige episoder i rus? Fuck mann jeg blir mindfucka selv. Føler sjæl at jeg utsetter meg for potensiell fare, men så føler jeg at jeg er paranoid og dømmende, han er jo min beste venn, egentlig den eneste jeg føler jeg har, vi har det drit bra, men det var i og for seg han fra avissaken som stakk ned kameratene sine også.