View Single Post
Trådstarter
@Moff Tusen takk for svar igjen.
Skal gjøre om litt her og se hva jeg får. Må bare få installert nye oppdateringen på tlf for å kjøre applikasjonen.

Når du mener vask av country, tenker du da på trim(), htmlspecialchars(), strip_tags() etc?

Jeg har trim i AJAX hvis det hjelper i variablene eller bør man gjøre det i PHP i tillegg?

Nå gjelder det egentlig å skjønne seg på echo meldingene her så kan man endelig begynne å rense koden litt å implementere sikkerhetsmekanismer.

Ser nå litt på koden min og har da liksom dette:

Kode

if(mysqli_num_rows($sql) > 0) {

		$row = mysqli_fetch_assoc($sql);
		if($username == $row['username']) {
			echo 1;
		} elseif($email == $row['email']) {
			echo 2;
		}
	}  else {
		echo 3;
	}
Jeg vil jo her ha 1 echo for at brukernavn eksistere, epost eksisterer og at noe feil har skjedd, f.eks tilkobling til databasen og en echo som sier at alt gikk bra.
Det denne gjør er å echo 3 uansett om jeg tar samme brukernavn, samme epost eller om alt går igjennom.

Regner jo med at denne if statementen her kanskje skal kjøres før $stmt->execute() kjører. Har prøvd både før og etter, men fortsatt bare echo 3.
Kjenner jeg må slutte å ha 4-6 års opphold fra et språk, for da glemmer man det bare
Sist endret av Nikon01; 2. mai 2019 kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.