Tråd: Deprimert
View Single Post
Vil bare prøve å skrive litt mere, dette er ting jeg har tenkt selv under depresjon og som jeg tror har hjulpet meg.
For en stund til siden så jeg ikke vitsen i noe, hvis jeg ikke bryr meg om helsen, hvorfor skal jeg trene?
Skal jeg gidde å trene for å se bedre ut for å bli godkjent for de som bryr seg om personers fysiske egenskaper? dette er jo
ikke noe jeg ønsker. Jeg søkte litt og ser at personer som ser bra ut kommer enklere fra dommer, får større tilbakebetaling i rettsaker,
enklere for å få seg jobb, vi folk ser også på pene mennesker som positive og blide imens overvektige blir sett på som
late og negative, at vi lever i ett slikt samfunn tar jeg tungt, men jeg burde fokusere på hva jeg vil forbedre med meg
selv i stedet for å fokusere på hva jeg ser er galt i samfunnet selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å sett at alle har blitt
akseptert og behandlet likt.

Tenk deg hvis du kunne vært lykkelig uten penger, uten sex, tenk deg hvis du hadde vært lykkelig med kun det du har,
du trenger kun deg selv og er lykkelig med det du har, dette er noe jeg søker. Skal jeg søke mere og mere
for å bli lykkelig så kommer jeg til å få det tøffere enn hvis jeg lærer meg å bli lykkelig med det jeg har så får
alt det andre bli kremen på kaka.

Jeg var langt nede så kom jeg over noe som kalles " the law of attraction " enkelt og greit så går det ut
på at man tiltrekker seg det man tenker, kroppen sender ut bølger ut i fra det man tenker og man vil
tiltrekke seg mere av dette, jeg tenkte " enn hvis jeg blir lykkelig" og " enn hvis jeg blir mere positiv "
på 2 dager hadde jeg kommet meg ut av depresjonen, jeg hadde en ny glød, jeg hadde et mål om å hjelpe de som
vil ha hjelp, trening ble null problem, alt ble enkelt. Det varte en stund men livet er vel en berg og dalbane.

Folk sier kom deg ut å tren, kom deg ut i arbeid, men mange har vel merket at har man en god dag så
er ikke trening et problem, man tar treningsøkten på strak arm og føler seg sterk, jeg har aldri jobbet men kanskje
kan det være det samme der. Har man en dårlig dag så er en treningsøkt vanskelig, det å være med venner gir ingenting, man får
ingenting ut av disse aktivitetene.

Så noen tips, noe du kan søke etter på google er f.eks. " traits of happy people " les og prøv ut noen av disse traitene,
et jeg leste var at man ser det positiv selv om ting går rett vest.
Begyn å analysere seg selv, hva gjør deg glad? hva har du lyst til å gjøre? hvordan har du selv lyst til å være, hva er viktig for deg?

Hva synes du om egenskapen styrke? Dette er en motivisajon for meg, du er deprimert og du går ut med venner uansett du er i jobb, dette
krever styrke. Du er deprimert og du har ikke tatt livet ditt, kanskje har du ikke tenkt tanken en gang... dette krever styrke, ikke fysisk men psykisk.
Hvorfor ha det bra fysisk hvis man ikke har det bra psykisk.

Jeg tror mennesker kan få til hva de vil, har du lyst nok kan du få til akkurat hva du vil.

Jeg skriver rotete, jeg skriver ned tanker etterhvert som de dukker opp, så det er nok ikke organisert.

Kanskje lurer jeg meg selv med denne tankegangen, kanskje er det rett og slett dumt som faen, men hvis dette gjør meg i bedre humør så er det kanskje
ikke så dumt ?

Jeg tenker at dette er noe jeg kommer til å se tilbake på og bli litt flau over hva jeg har skrevet men dette er tanker jeg brenner for men
mister troen på når jeg er deprimert.

Har også lest at kalde dusjer skal gi en positiv effekt.

Så, analyser, finn alternative metoder, tro på det som er viktig for deg, ro ned, fokuser på deg selv og gjør det som fungerer for deg. Klapp deg på skuderen for den minste ting.