Tråd: Deprimert
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det står mange steder rundt om på nettet og folk som har opplevd at de har mistet alt av hukommelse fra barndommen og ungdomsårene, det så jeg på et forum ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Depresjon og andre psykiske lidelser kan i sykdomsperioder også føre til betydelige problemer med korttidshukommelsen. Det er en mulighet for at problemene, som rapporteres med dårligere hukommelse i ettertid skyldes de underliggende psykiske lidelsene. Det kan vel også skyldes enkelte medisiner, spesielt i høyere doser.

Når det er sagt forstår jeg godt skepsisen, den er nok sunn. Det høres i allefall ikke ut som en god idé å få sendt store mengder elektrisitet inn i hjernen sin. Det er uansett viktig å huske det har blitt dokumentert god effekt av denne behandlingsformen, og jeg ville hvertfall vurdert den om depresjonen din utvikler seg til perioder med suicidalitet. Da ville jeg heller hatt noe dårligere hukommelse enn ingen i det hele tatt.

Jeg vil uansett aldri oppfordre noen til å bruke denne behandlingen som noe annet enn en siste utvei. Blant annet søvnmangel og ketogen diett som beets skriver om høres ut som gode forslag å prøve!

Ønsker deg alt godt.