View Single Post
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Fleinsopp vokser jo ikke helt alene, at det vokser annen sopp på X-plass er det bare en god indikasjon på at flein også kan vokse seg her. Sopp er som folk - De liker hverandre (Iallfall de fleste). Blar du deg raskt igjennom noen sider her ser du fort at det er vanlig å pukke flein og samtidig få med seg noen andre eksemplarer.




Vet ikke om du sikter til meg eller #Spoooki her, men jeg stemmer fremdeles for å kaste disse fire soppene.

Jeg foreslår at vi lar noen andre komme med innspill, så slipper vi å lage en diskusjon ut av det hele i den fine tråden vår, så får #Spoooki gjøre hva han selv vil med soppene =)
Vis hele sitatet...
Takk for at dere har tatt dere tia til å studere soppene mine SoppVandreren og Skaddfrontallap. Nr 9 kastet jeg før de tørket for å være helt safe. Nå da de er tørket er det ikke like lett og se.
Nr 50 kastet jeg også da det var den største. Nr 2 og 17 var ikke like lett identifisere tørket, men kastet de jeg mente lignet mest.
Så i verste fall har jeg 2 "ikke flein" i fangsten min. Hvilken sopp er det isåfall om det ikke er flein og kan det være livstruende å spise?
Veldig surt å måtte hive hele fangsten, da flein ikke akkurat vokser på trær i mitt område og det er veldig trafikkert der de vokser :/