View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ubermench Vis innlegg
Er det stormingen av kongressen du mener? Er det Trump sine tweets i forkant du mener med "organisering"?
Vis hele sitatet...
Det her er det jeg mener er problemet i dag: Propagandamaskineriet til Republikanerne er så massivt og rekker så langt at vi har til og med folk i Norge som sluker propagandaen deres rått.

Klart, Trump sto ikke ved trappa til kongressen og egget på folk, men du kan heller ikke akkurat påstå at Republikanerne IKKE utnyttet kampsteminga til Maga/QAnon tullingene. De har på elegant vis listet seg akkurat på grensen til hva som er lovlig og hva som tolereres. Om han blir dømt på dette punktet tviler jeg også på.

Jeg merker meg ordvalgene dine og, hendelsen var teknisk sett en storming av kongressen, men mener du det var det eneste målet deres? Å storme bygget og så bare, slutte? Gå et annet sted?

Et kupp defineres som en plutselig og voldelig overtakelse av makt fra staten, og så vidt jeg vet var det nettopp dette som var målet deres. At de ikke klarte å gjennomføre det skal ikke være særlig formildende omstendigheter.

Så teknisk sett er du korrekt, du bare velger å bruke ord som gir Republikanerne og Trump frihet for noe ansvar.

Sitat av Fishface Vis innlegg
det er vel dette som kalles for whataboutism

tema for tråden var selvfølgelig Joe Biden. Så diskuter Joe Biden da vel, ikke alt mulig annet rart.
Vis hele sitatet...
Tja, poenget er at det har nettopp vært en orkan igjennom byen og bare pinneved står igjen. Og her står du og et par til å peker på en liten regnskur som dukket opp å roper over hvor farlig den er
Sist endret av Dodecha; 17. oktober 2022 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.