View Single Post
DCH
Trådstarter
75
Sitat av Ammoniac Vis innlegg
Senest i går hjalp jeg naboen med å sette opp extenderen sin på min wifi. Han har også Netgear, men vet ikke hvilken modell. Den har en WPS-knapp som man, med min forrige ruter, skulle trykke inn samtidig med WPS-knappen på ruteren. Så da trenger man jo fysisk tilgang til ruteren til naboen.

På den nye ruteren min derimot, så var det ingen WPS-knapp. Da måtte jeg inn på innstillingene til modemet (f.eks. 192.168.80.1) -> Network settings -> Wireless -> WPS. Jeg måtte velge "enable WPS" og deretter kan man velge metode for å koble til WPS-en (extenderen). Så lenge du er koblet opp på nettet til nabokjerringa, så kan du vel få tilgang til modeminnstillingene hennes, tror jeg? Søk på nettet for å finne ut hvilket modem hun har dersom du ikke vet det allerede (internettleverandører bruker som regel bare én modell, tror jeg), og finn deretter default admin/passord til modemet, noe hun sannsynligvis ikke har endret. Vanligvis er det admin/admin eller admin/1234 eller noe slikt.

Dette er i grunn alt jeg vet Er overhodet ikke datakyndig, så dette er i grunn bare det jeg gjorde for å koble opp naboen. Hvis dette ikke funker, så har jeg egentlig ingen andre forslag.
Vis hele sitatet...
Jeg kom meg inn på ruteren til naboen, og når jeg skulle konfigurere den ble den brått formatert (tror jeg?) og nettet forsvant :/. Hun er tydeligvis heller ikke hjemme.

Noe jeg kan gjøre mer nå, eller er det kjørt?