View Single Post
Idag ble jeg vekket av at noen ringte på og banket på vinduet, det var politiet. De forteller meg at de har grunnleggende bevis (uten å ta fram noe bevis) at jeg har brukt cannabis. De sier at jeg skal bli med ned på politistasjonen for å ta tisseprøve. Jeg setter meg i politibilen og blir med. Da jeg ankommer politistasjonen blir jeg kropps visitert før jeg får et glass vann og blir gitt et tisseprøve boks. Jeg hadde ikke noe særlig veske i kroppen og fikk ikke til å pisse, mens jeg er der forteller de meg at hasj er livsfarlig, man blir dum av det og at alle narkomaner starter med hasj. Jeg sier at det kan forekomme thc i tisse mitt siden jeg ganske nylig var i amsterdam. Da forteller politimannen at det ikke er legalisert der eller at det snart kommer til å bli ulovlig. Han bruker ofte narkomaner som et eksempel av hvordan man kan bli av hasj, men også omtaler han ofte narkomane som "krek" og "zombier". Jeg ble utrolig overrasket over hvordan politimennene angrep narkomanene og rett og slett gjorde narr av de.
De fortalte også at førerkortet mitt kommer til å bli beslaglagt og at jeg må komme til å være rein i et år før jeg kan ta opp igjen lappen.

Mine spørsmål er dette: Har politiet rett til å gi slik falsk informasjon og all den propaganden angående hasj?

Kan jeg få tilbake førerkortet mitt da jeg syntes det er ganske tåpelig at jeg mister førerkortet når jeg aldri har kjørt når jeg har vært ruset på cannabis? Det blir vel som om politiet gikk inn på en nattklubb og beslagla førerkortet til personer fordi de "sannsynligvis" kommer engang til å kjøre når de er ruset på alkohol.

Jeg setter også spørsmålstegn hvordan politiet utførte dette og hvordan de stempler narkomane.