View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
En bekjent av meg fikk lignende brev i posten og trenger litt hjelp.

Etter å ha blitt tatt for oppbevaring av mindre mengder cannabis og innrømmet bruk i avhør så mottok han dette brevet fra politet



Han har selvfølgelig ikke blitt tatt for å kjøre mens han var påvirket av rusmidler eller andre grove regelbrudd i trafikken, kun for bruk og besittelse av cannabis.
Problemet er at han er avhengig av bil for å kunne holde butikken han driver igang. Uten bil må han mer eller mindre lukke dørene, som igjen vil få enorme økonomiske konsekvenser for han personlig.

Noen som vet om det er mulig å beholde lappen med tanke på butikken? Eller er det bare å godta nederlaget å prøve å gjøre det beste ut av det?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ville ikke godtatt nederlaget. Hjemmelen de bruker for å gjøre dette er svært tynn, Normal er i ferd med å organisere et gruppesøksmål: http://normal.no/sider/gruppesoksmaal/

Jeg kjenner til flere som har utfordret et slikt vedtak rettslig og fått omgjort vedtaket. Dette vet politiet også. De er avhengig av din redsel og usikkerhet for at vedtaket blir stående.

Jeg kan informere om at det målet som er satt for gruppesøksmålinnsamlingen er 100.000. Det er bare å klikke seg inn og bidra til at dette blir en realitet, slik at man får kverket denne praksisen ved roten og tvunget myndighetene til å innføre rasjonelle begrensninger istedenfor å prøve å støtte seg på en ynkelig liten tingrettsdom der de prinsipelle betraktningene ikke ble prøvd eller satt på spissen.

Hvis kompisen din eller deg eller hvem det er snakk om vil stoppe dette, så må han handle. Og han må være villig til å betale! Det koster å kjempe juridisk.

Enten kan han håpe at gruppesøksmålet går gjennom og dreper praksisen, ellers må han være forberedt på å ta opp kampen med en advokat. Hvor mange timer det er snakk om for advokaten å skrive klagen på vedtaket som får dem til å slå retrett det vet jeg ikke.
Sist endret av meaculpaUIO; 24. februar 2015 kl. 13:31.