View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg påpeker en viktig forskjell mellom alkohol og ulovlige rusmidler.
Vis hele sitatet...
Forskning viser at flere ulovlige midler er mindre skadelige enn alkohol, både for person og omgivelser, så hva vil du påpeke? Den eneste forskjellen mellom ulovlige og lovlige rusmidler er nettopp hvordan de er definert av loven, ikke noe annet. Det finnes ingen konsekvent linje i skadeomfang som har noe å si for loven - du kjører en liten "fordi det er sånn, så er det sånn".

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ellers lovlydige? Som morderen som drepte noen, men ellers var lovlydig? Du kan ikke påstå at noen er lovlydige samtidig som de bryter loven.
Vis hele sitatet...
Du som alle andre er vitterlig klar over at en person kan gjøre en kriminell handling ett sted, uten at det gjør de til drapsmaskiner. Du gjør deg selv en vanvittig bjørnetjeneste og nesten latterliggjør deg selv. Jeg kan garantere at du har brutt en lov i ditt liv (vi har et fantastisk antall "sovende" paragrafer som er helt bak mål), med eller uten vilje - sammenligner du deg selv med mordere av den grunn?

Førerkort er et privelegie - påstår du ærlig talt at det ikke er straff når et privelegie blir inndratt? Hva kaller du fjerning av privelegier? Jeg er ikke interessert i å få gjentatt at de ikke lenger oppfyller kravene - hva kaller man et inndrat privelegie? Må det være urettferdig for at det skal være straff? Isåfall er hele fengselssystemet ganske fucked, mtp. at vi kaller det straff. Ordkløyveriet er heller håpløst i dette tilfellet.