View Single Post
Jeg leste også den artikkelen i dag, og jeg tror disse reglene kan bli virkelighet snart. Jeg hadde en vanskelig periode høsten 2013. I den forbindelse tok jeg flere Sobril 25 mg.enn den dosen legen hadde satt meg på. Jeg fortalte legen dette, sa også at jeg ikke kjørte bil den tiden. Legen sa at om jeg ikke gikk tilbake til den foreskrevet dosen på 25 mg.så ville jeg miste retten til å ha førerkort. Jeg gikk selvfølgelig tilbake til foreskrevet dose umiddelbart.Legen, og jeg, er nøye på at en pakke skal vare i 49 dager, dette synes jeg er helt greit, vil ikke utsette meg selv eller andre for unødige farer i trafikken. Jeg har aldri fått tak i legemidler på andre måter. Legger til at jeg bor i Sogn og Fjordane.
Legen har aldri spurt meg om mitt alkoholforbruk, selv om jeg tidligere har hatt alkoholisme som diagnose. Har hatt ny fastlege siden 2012, så han har vel ikke lest journalen.
Jeg er klar over at om disse reglene blir innført, så er det mange mennesker som får medisiner av leger for sine lidelse, som vil bli rammet.
Andre sine erfaringer og synspunkter på dette?
Klem fra Betty