View Single Post
Er merkelig hvor ekstremt firkanta og logikkstyrte de fleste folka på freakforum er egentlig. Alt som ikke kan sees med det blotte øyet finnes ikke...

Sitat av Semjuel Vis innlegg
Det er sagt at denne filmen er fra 1989 ja.. Men hvordan kan du vite at det er sant? Hvem som helst kan jo filme en random film, legge på litt dårlig kvalitet, og si at den er fra 1989..

Når de klarer å animere digre troll og balroger i ringenes herre filmene, tviler jeg på at det er umulig å fake dette
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig dette er løgn siden noen mener at personen som filmet det hevdet det selv. Men en forbipasserende militærpatrulje kan vitne til at personen som filmet det var i området dagen det ble filmet. I tillegg gikk han ned på puben dagen etterpå og viste filmen til bekjente der. Mange hevdet at den var falsk, men ifølge animasjonseksperter vil det å legge effekter over et håndholdt ustødig kamera på den tiden kreve mange dager og det beste datautstyret. For ikke å snakke om utrolige kunnskaper som en tilfeldig bonde i nærheten har?

Sitat av Boble Vis innlegg
Vi snakker også om noen minutter, og under en time. Kan dette også løses med planke mens folk ser på? Har ikke sett selv, men fått fra dokumentaren.
Vis hele sitatet...
Mangen har hevdet det, men når dem blir satt på test og spurt om de kan lage en kornsirkel med planke og tau har resultatene blitt slik:
http://bilete.no/6951
http://bilete.no/6952
http://bilete.no/6953

Sitat av GothQueen Vis innlegg
Jeg er rimelig sikker på at kornsirklene er enten laget av spagetti monsteret eller scientologiens romvesener.
Vet ikke helt hvilken jeg heller mest mot.

Men om det i så fall skulle være laget av romvesener så skjønner jeg ikke hvorfor!
"Oi så gøy å brekke korn i geometriske mønstre og forundre menneskene!" så jeg heller litt mer mot spagetti monsteret.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor mennesker vil bedrive hele natten og/eller dagen på dette når de kunne ha vært hjemme og sovet eller jobbet og faktiskt tjent penger på nyttig arbeid. Mangen av kornsirklene har en spessiell geometri som man aldri har sett før, og som har vært til nytte for mennesket. I 1997 kom det en kornsirkel som hadde noen helt spessielle proporsjoner;
Trekker man linjer mellom de fire satelittsirklene til et kvadrat, vil kvadratet være i nøyaktig kvadratisk proporsjon til sirklene. Så i denne kornsirkelen var en kvadrert sirkel kodet inn.

Kvadrering av sirkelen hvor et kvadrat har identisk flateinnhold eller omkrets med en gitt sirkel, har fascinert matematikere i over 2000 år. Det har nemlig vært umulig å konstruere dette med passer og linjal. Forskeren og designeren Allan Brown oppdaget videre at en serie med kornsirkelmønstre gjennom de siste 20 årene, demonstrerte nettop dette prinsippet. Utfra disse spessielle kornsirklene med 4 satelitter rundt en kjerne, fant han nye metoder for å tilnærme seg sirkelens kvadratur, som er både enklere og mer nøyaktig enn hittil kjente metoder.

Altså mener jeg at noen kan være laget av mennesker, men andre må ha være laget at noe annet ellet noen andre.

Kilde:
Kornsirklenes Mysterium (dokumenter fra TVNorge)