View Single Post
mann's Avatar
Trådstarter
711
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Ja du får produksjon at ADH for å bremse urinproduksjon som vil gjøre at du holder på vannet du har tatt inn.
Det metabolske vannet, hvis du mener vannet som er "fanget" i fettvevet er på ingen måte renere enn vannet du eventuelt får fra springen.
Svært mange av toksinene som vi får i oss gjennom blant annet maten vi spiser og ting vi drikker ut er fettløselige og vil derfor følge med vannet under metaboliseringen av kroppsfettet.
Vann er av en kvalitet uansett, hvis du mener at vannet har færre toksiner i seg enn vann du drikker fra springen stemmer nok ikke dette.
Så under en vannfaste, vil mengden av toksiner i blodet øke, da toksinene som er "fanget" i fettvevet skilles ut og iom. at du har et lavere blodvolum grunnet redusert væskeinntak, vil du få en økning.

Dødt vann?
Vannet i seg selv vil aldri kunne føre til sykdom, men eventuelle bakterier/virus etc. som man kan få gjennom vann vil kunne føre til sykdom.
Vannet som er lagret i kroppen i fett og annet vev er i stor grad fritt for bakterier og virus sålenge det befinner seg i celler og fettvev, men vil blande seg med alt annet i blodbanen (som bakterier, virus, avfallstoffer mm.) så snart det kommer dit og vil da være like blandet med det "levende" vannet.
Så dette er usant.


Forutsatt at du forbrenner ca. 2500kcal per dag, tsv. (0.3kg kroppsfett), du trenger da eventuelt å få tilført ca. 1.5kg oksygen, vil du i teorien kunne produsere ca. 0.9kg H2O og 0.9kg CO2 + energi gjennom oksideringen av triglyserider.
Ut fra dette mister man ca. 0.25kg gjennom utånding og ca 0.5l til svette (dog under dehydrering vil svetteproduksjonen kunne minske).
Hvis du ønsker å forbrenne mer må dette gjøres gjennom økt aktivitet, men dette vil føre til økt svetteproduksjon, økt utånding av vann og surere blod både grunnet økt mengde ketoner samt laktat, Slik at netto vann du får igjen vil kunne bli mindre enn ved lite aktivitet.

MEN:
1. Dette er gitt utifra en perfekt verden hvor du kun forbrenner fett, dette skjer aldri, kroppen vil i første omgang bryte ned musklene.
2. Ved ren fettforbrenning vil man etterhvert havne i metabolsk acidose, dette vil grunnet økt osmotisk trykk føre til økt mengde av vann i lungene, samtidig vil respirasjonsfrekvensen øke for å kompensere for lavere blod pH.

Det at du nevner farmasøytisk industri som fruits of the poisoned tree sier jo en del, men jeg vil være den første til å nevne at denne industrien har mange svin på skogen og det gjøres mye svært slett forskning som publiseres i avisen. Samtidig har de stått bak oppdagelser og innovasjoner som idag redder svært mange menneskeliv.
Samtidig er jo ikke akkurat naturmedisin og mirakelkur industrien noe særlig bedre.

Vitenskapen om kroppens virkemåte og funksjon er noe den farmasøytiske industrien så absolutt har nytte av, uten at det nødvnedigvis er de som har stått bak revolusjonerende oppdagelsene innenfor anatomi, fysiologi og patofysiologi.

Noe særlig over 72-timers "tørr-fasting" ville jeg aldri begitt meg ut på da fordelene man får iløpet av disse 72 timene hvor tentativ forskning her hentydet at kan føre til bla.:
- Økt autofagi
- Lavere andel inflammasjonsmarkører
- Bedre insulinrespons
Vis hele sitatet...
KP for godt og utfyllende svar!

Hva slags bakgrunn har du, det ser ut som du vet mye om dette!

Du sier at musklene brytes ned først. Hvor lenge fortsetter isåfall dette? Det går jo over til fett, eller i hvert fall til en kombinasjon, etterhvert.

Jeg har også lest at produksjonen av veksthormon øker, for å beskytte musklene. Og at de økte nivåene av veksthormon også leder til raskere restitusjon andre steder i kroppen. Er det noe i dette?

Så har jeg også lest om at fasting etterhvert også øker stamcelle-produksjon, som videre leger kroppen. Vet du noe om det?