Tråd: Islamhetsen
View Single Post
Jeg ser mange innlegg der folk beskriver "islamifiseringen" av Norge. Dette er tøv. For meg virker det som at folk generelt som medlemmer av dette samfunnet begynner sakte men sikkert å ta avstand fra religion. Vi lever i et land der alle får mulighet til utdanning. Utdanning og kunnskap er viktig fordi det hjelper oss å tenke logisk. Dette vil dermed gjøre folk mer reflekterte og dermed få de religiøse til å bli "moderate religøse " mennesker, og atheister.
Folk gir mer faen i religion enn de gjorde før. Jeg tror et samlet folk, selve samfunnet vil vokse fra de menneskene som driver blind tro.

Når man kommer til ytringer om religioner. Jeg er enig at man kan påpeke feil i religioner som Islam, uten å ha rasistiske motiver. Det er ytringsfriheten. Men er det så jævla viktig å påpeke feil i eldgammel tro? Koranen er ikke den eneste "hellige" boka som har såkalte "feil" i seg. Tror ikke at jeg må forklare dette i dybden når vi har 2 andre monoteistiske verdensreligioner som også har dritmye tull i deres "hellige" skrifter. Vi er jo langt mere sofistikerte og avansert med kunnskapen vi har idag. Selvføligelig vil du finne feil når man leser en bok fra en helt annen tid. Dagens religiøse i Norge må vel lese sine skrifter med en klype eller kanskje en hel bøsse med salt. For å tolke dette riktig men også filtrere ut enkelte ting fordi det rett og slett ikke passer i dagens samfunn. Dette gjelder folk av alle religioner.