View Single Post
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
OP? Du minner meg om en kompis! Han er prikk lik som deg når han tar speed, kommer med syke ideer, akkuratt som tråden din!


Du må seriøst ikke tro du får gå inn på en skole ruset, du kommer ikke til å få komme der uansett.


Lenge siden du sov?
Vis hele sitatet...
Hehe morsomt at du nevner det, nei jeg hakke vært på makka'n på flere uker jeg, dette er noe som jeg har kommet på nykter dette her faktisk, har bare røyka meg litt bønne på kveldstid den siste uka så å si, jeg jeg bor på sjukehuset nå da å rett borti der bor jeg hehe, kom ioverigår å skal være her 4-6 uker, mye mulig jeg bare drar herifra, kan dra ut i 4 timer om dagen, men overgår jeg det så blir jeg sikkert kasta ut å det er liksom akkurat det samme hvor jeg er henne akkurat nå, siden jeg snart ''egentlig'' har bodd på behandlinga i 5/6 måneder, så det

Men da blir det vel å forhøre meg ''nykter'' da er det ikke det de sier, neida
Joda men jeg må nok det da, det sier vel jo seg egentlig kanskje sjøl, nå har ikke jeg snakka foran et klasserom rusa før så det er ikke så lett å sette seg inn i, men hvem det, kanskje det blir en skikkelig suksess å alle kidsa seg meg i byen å bare ''Speedfrik du er så kuul'' som på Terkel i Knipe lol :P

Sitat av supercali Vis innlegg
Vi har viktigere ting å gjøre enn å høre på noe usammenhengende vrøvl. For eksempel bakterieprøver, utvinne gull, sende opp modellraketter, lage hydrogen, lukte på ester, dyrke planter, bygge og programmere roboter, sette fyr på ting og masse annet.

Erfaringene dine oppleves sikkert som verdifulle for deg, men de har ingen pedagogisk eller faglig verdi. Du er heller ikke en signifikant annen for en elev du aldri har møtt, så etisk eller moralsk påvirkning vil være minimal.

Da jeg ikke ønsker å bruke 5 minutter på en høflig avvisning: Det blir en kald dag i helvete før jeg kaster bort verdifull realfagsundervisning på ræl.
Vis hele sitatet...
Faen jeg har faktisk tenkt på akkurat det du sier det at det sikkert oppleves verdifullt for meg, for jeg tenkte for ikke så lenge sia at det finnes jo drittmusikk ikke sant, men det er jo ikke drittmusikk for en annen fyr ikke sant? Kanskje rus er et tema som ikke er særlig mye snakka om ellers, jeg tror jeg har blitt litt flinkere på å ikke snakke om rus hver bidige setning, men MYE flinkere tror jeg ikke, men jeg er litteran bedre.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er skolens ansvar å kvalitetssikre undervisningsopplegget. Det er de som må ta støyten hvis du kommer der rusa og lager et shit show. Ingen lærer eller skoleledelse vil ta den sjansen uten at du har noen form for referanse, som at du tilhører en organisasjon, eller at du kjenner noen på skolen. Det krever en del fingerspitzengefühl å snakke med barn og unge om rus på en ærlig og konstruktiv måte. Du må veie opp skolens rolle og forpliktelser mot dine egne verdier hele tiden, noe du ikke ser ut til å være i stand til. Du er jo ikke engang sikker på om det er greit at du møter opp rusa. Du forestiller deg at skolen kan gå med på en avtale om at du kanskje møter opp, så lenge du er nykter, og at de skal la deg være alene med elevene. Det er ingen som er så desperate etter ekte erfaringer at de er villige til å utsette seg for noe sånt, og potensielt måtte stå til ansvar for det i lokalavisa dagen etter.

Det er helt sikkert mulig for deg å realisere dette på sikt, men du har en lang vei å gå før noen i skolen vil kunne vurdere din tilstedeværelse som hensiktsmessig eller forsvarlig. Du må opparbeide deg en rolle som gir deg legitimitet utover det at du har vært rusmisbruker, og du må lage en plan for hva du skal snakke om. Du må prøve å forutse hvilke spørsmål som kan bli stilt, slik at du er forberedt på hvor du skal sette grenser, og hvilke verdier du skal prioritere. Alt dette er imidlertid verdiløst hvis du i utgangspunktet mangler situational awareness og språklig kløkt.

Så bør man spørre seg hva motivasjonen egentlig er. Gjør man dette for sin egen del, eller for andres? Bryr ungdom seg egentlig om hva en tilfeldig rusmisbruker har å si? Det kan være greit å vurdere hva man faktisk har å bidra med, før man skaper en situasjon som lett kan ende opp som et tragikomisk minne for både en selv og andre.
Vis hele sitatet...
Ja det er nok absolutt kun for min egen del at jeg vil gjøre det kom jeg på, men nå har jo jeg vanskeligheter for å sette meg i folk sine følelser sympatisk og generelt da, men sånn sett så er jeg egentlig ganske heldig som er så egoist som jeg er
Sist endret av Speedfrik; 4. desember 2021 kl. 02:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.