View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Tatt i betraktning at du ikke vet forskjellen på eksponensialer og logaritmer, så burde du kanskje være bittelitt tilbakeholden med å belære andre om matematikk?

Kanskje de ikke liker deg som person?
Vis hele sitatet...
Surpomp.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvor mange kvinnelige toppledere er det i disse dager, rundt ti prosent? Dersom dette avviket skyldtes IQ-messig varians, så hadde det ikke vært noen formuleringer som indikerte at trenden enten ikke var der, eller var vanskelig å finne eller kontroversiell. Det hadde vært ekstremt himmelropende åpenbart og skrevet med tredve meter høye brennende tall i studiene. Altså har du selv fremmet kilder som eklatant motbeviser påstanden din.
Vis hele sitatet...
Innlegget var et argument mot at det ikke var forskjeller i iQ mellom kjønnene. Ikke at forskjellene forklarer antallet kvinnelig og mannlige toppledere.


Sitat av Xasma Vis innlegg
På ingen blander jeg de. Jeg snakket om at identiske distribusjoner forekommer sjeldent(vi kan nesten anta juks om de oppstår), om du tror det er synonymt med å si likt snitt, så får det være ditt problem. For øvrig regner jeg med at du mener å si varians, den matematiske beskrivelsen av avvik, og ikke variasjon som all statistikk impliserer. Hva skal man ellers måle snittet, variansen og andre egenskaper utifra?
Vis hele sitatet...
Jepp mener varians.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Jasså, du mener at vi har så god kontroll på DNA at det gir mening? Det er mange som prøver seg, men populasjonsvandringer og at vi rett og slett ikke har hele bildet. Ei heller ser jeg det som så veldig nyttig at det gjør noe - hva skal man bruke det til?
Vis hele sitatet...
Forstå årsakssammenhenger bak forskjeller mellom grupper.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Om noen tilhører en gruppe med lavere IQ i snitt og en lavere varians kan fortsatt individet foran deg være smartere enn deg og alle rundt deg.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er grunn til å tro at personen ikke er det til man sitter på mer relevant informasjon. Dersom jeg hører at jeg skal møte en nederlender og en kineser har jeg grunn til å tro nederlenderen er høyest helt til jeg sitter på informasjon som sier noe annet. For eksempel vil den faktiske høyden til nederlenderen og kineseren være mer relevant informasjon.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Statistikk er uheldigvis deskriptiv, ikke preskriptiv og man må kontinuerlig gjennomføre tester for type 1 og 2 feil. Så jeg forstår bare ikke poenget med å vite noe om massene som ikke kan endre hvordan man behandler individene.
Vis hele sitatet...
Det kan absolutt endre hvordan man behandler individene. For eksempel vil amerikansk politi jevnlig skyte personer i situasjoner som ikke ville resultert i det samme i Norge. Det kan det finnes mange forklaringer på, men en ganske nærliggende er at amerikanere i snitt er farligere og at en gitt situasjon ikke er like farlig for en politimann i Norge.

Så kan man argumentere for at man allikevel skal se bort fra slike gjennomsnittsforskjeller av rettferdighetsmessige grunner, men det er ikke en selvfølge at man alltid skal gjøre det.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Nettop fordi du her utviser en smålig side ved deg som jeg ikke tror et særlig antall kvinner eller menn ville likt. Du vet veldig godt at det ikke var poenget, og samme hvor mange gamle damer du leier blir det ikke noe om dette er måten du oppfører deg.
Vis hele sitatet...
Var ett forsøk på å være vittig. Ser nå at det kunne framstå som litt mer syrlig og nedlatende enn jeg hadde tenkt.