View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
På ingen blander jeg de. Jeg snakket om at identiske distribusjoner forekommer sjeldent(vi kan nesten anta juks om de oppstår), om du tror det er synonymt med å si likt snitt, så får det være ditt problem. For øvrig regner jeg med at du mener å si varians, den matematiske beskrivelsen av avvik, og ikke variasjon som all statistikk impliserer. Hva skal man ellers måle snittet, variansen og andre egenskaper utifra?


Sitat av bennnern Vis innlegg
Menneskeheten kan deles inn i helt distinkte genetiske grupper. Kall det hva du vil.
Vis hele sitatet...
Jasså, du mener at vi har så god kontroll på DNA at det gir mening? Det er mange som prøver seg, men populasjonsvandringer og at vi rett og slett ikke har hele bildet. Ei heller ser jeg det som så veldig nyttig at det gjør noe - hva skal man bruke det til? Om noen tilhører en gruppe med lavere IQ i snitt og en lavere varians kan fortsatt individet foran deg være smartere enn deg og alle rundt deg. Statistikk er uheldigvis deskriptiv, ikke preskriptiv og man må kontinuerlig gjennomføre tester for type 1 og 2 feil. Så jeg forstår bare ikke poenget med å vite noe om massene som ikke kan endre hvordan man behandler individene.


Sitat av bennnern Vis innlegg
Har du bare bestemt deg for at studiene ikke er signifikante? Citation needed.
Vis hele sitatet...
Din egen kilde sier det.

Sitat av bennnern Vis innlegg
Det kan hende at tilgang til bøker, utdanning og penger fører til lav IQ, men det kan også hende at lav IQ gjør at du ikke er flink til å tjene penger, ta utdanning eller har lyst til å bruke penger på bøker.Det hadde heller ikke vært overraskende.

https://en.wikipedia.org/wiki/Adoption_study
https://www.youtube.com/watch?v=41ryusHlrgw
Vis hele sitatet...
Utvilsomt kan det være med, men poenget er at mulighetene må være like for hver nye person som kommer til verden for at man skal kunne kontrollere dette. Adopsjonsstudier viser at gener har noe å si, men det har vel ikke vært kontroversielt noen gang med mindre man er så langt inn i sosiologiavdelingen at man lager feministisk postkolonialistisk rammeverk for undersøkelse av isbreer.



Sitat av bennnern Vis innlegg
Faen heller... Hvorfor kommer ikke de unge damene til meg når jeg følger gamle mennesker over veien, hysjer på bråkebøtter på biblioteket og ringer til brannvesenet slik at nabokatta kan komme seg ned fra treet det sitter fast i?
Vis hele sitatet...
Nettopp fordi du her utviser en smålig side ved deg som jeg ikke tror et særlig antall kvinner eller menn ville likt. Du vet veldig godt at det ikke var poenget, og samme hvor mange gamle damer du leier blir det ikke noe om dette er måten du oppfører deg.