View Single Post
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Feminismen glemmer menn, samfunnet glemmer menn. For meg virker det hele urettferdig og jeg tar meg selv i det at jeg behandler kvinner langt bedre en menn. Til og med når jeg ser film. Det er litt tristere nesten hver gang en ung kvinne dør.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ikke si at jeg kjenner meg igjen i, egentlig. Kan det tenkes at det er ditt tradisjonelle bilde av kjønnene (slik jeg forstår deg) som gjør at du føler det slik? Jeg blir tristere hvis et barn dør enn en voksen, og det har nok med at jeg oppfatter barn som mer hjelpeløse og i behov for beskyttelse. Jeg kan tenke meg at et syn på kvinner som det svake kjønn kan gi en liknende effekt. Selv tror jeg at jeg blir jeg like trist av menn som dør. "Kvinner og barn først"-greia har jeg aldri skjønt.

De 2 beste prediktorene for suksess i arbeidslivet er. Intelligens og Planmessighets-fasettene som til sammen er: Kompetanse, Orden, Plikttroskap, Prestasjonstreben, Selvdisiplin,Betenksomhet.
Vis hele sitatet...
Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Du legger frem at IQ er den beste predikatoren for suksess, og at menn er i flertall blant dem med ekstremt høy IQ. Jeg stiller spørsmål ved om det er signifikant nok som forklaring, men for the sake of argument så kjøper jeg den nå. Spørsmålet mitt er: Er det at IQ er den viktigste predikatoren for at du blir sjef, synonymt med at IQ er den viktigste predikatoren for om du bør bli sjef?

Du må nesten gi et eksempel. Jeg tror de fleste velger ut ifra hva som er mest lønnsomt for selskapet.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg også. Men vi mennesker har mange bias i vurderingene våre. Det er rimelig å anta at det i en tradisjon der menn er sjefer er lett å gå ut fra at tradisjonelt mannlige egenskaper er de viktigste i sjefsjobben. Det er ikke automatikk i at det er riktig. Ja, jeg tror intelligens er viktig, jeg tror også mellommenneskelige egenskaper er viktige.

I sum så mener jeg altså at argumentet ditt om spredning i IQ er tynt for å forklare overvekt av menn i lederstillinger. Ikke at jeg av den grunn utelukker biologiske forskjeller.



Syns bare det er forkastelig at mange feminister oppfordrer til dette, når utfallet er at mange blir såret og flere av dem utvikler hat mot menn.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri noensinne blitt oppfordret til ONS, jeg har blitt oppfordret til å bestemme selv uten å føle skam for det jeg velger. Er det negativt?


Såklart? Så rart du stiller spørmålet på den måten. Kan nærmest virke som en liten stråmann.
Vis hele sitatet...
Det var ikke meningen, jeg vil gjerne forstå deg. Du skrev noe slikt som at den seksuelle frigjøringen var negativ fordi den fikk mange kvinner til å utvikle et hat mot menn. Riktig?

Da lurer jeg for det første på hvor i alle dager du har det fra. Det virker som en ganske radikal påstand som burde belegges på en eller annen måte.

For det andre lurer jeg på hva du mener er alternativet til denne uønskede utviklingen/kulturen? Skal vi som samfunn signalisere at kvinner bør ha et mindre utsvevende seksualliv, for deres egen del? Ser du at dette er holdninger som påfører skam? Hvis du ikke mener det, hva er egentlig ditt forslag til alternativ til den seksuelle frigjøringen?


Du innser i allefall at menn har noen problemer og det er bra, men den gjennomsnittligere feminist ser ut til å ha en laaaang vei å gå, om de skal kunne si at denne ideologien handler like mye om begge.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er ryddigst om du argumenterer mot de holdningene jeg faktisk har når du diskuterer med meg, og ikke mot ditt bilde av en gjennomsnittsfeminist.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Videon var for å få fram at menn ofte blir glemt.
Så mye snakk om likestilling i feminismen navn. Likevel blir menn glemt.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det videoen formidler. Jeg mener det er en del av samme problem. Det har vært hovedpoenget mitt gjennom hele tråden.

Dette står under videoen:
We agree that issues of abuse, sexual assault, domestic violence and bullying are serious issues and stand behind those issues being dealt with and getting the attention they need.
Vis hele sitatet...
Kan du nevne noe som bekymrer deg når det gjelder kvinners situasjon? Er det noe du er opptatt av overhodet?


Dersom feminisme var for likestilling, burde det ikke vært like stor plass for begges kjønns perspektiver?
Vis hele sitatet...
Absolutt! Har din ideologi, hva nå det er, blikk for begge siders problemer? Synes du egentlig at du selv viser noe særlig forståelse for den andre sidens utfordringer her? Eller er du like ensidig som den tenkte feministmotstanderen du argumenterer mot?
Sist endret av *pi; 14. mai 2019 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.