View Single Post
Hey. Jobber med et lite digitalteknikk prosjekt, og har brukt for en del IC-gates. AND, OR, NOR, NAND, XOR, XAND, og invertere.

Har søkt rundt på ebay og dx.com for å finne pakker av ~50 stykker av hver type, men finner bare salg av maks. 5 av gangen, som koster flere hundre kroner.
Jeg regner med det finnes et sted jeg kan kjøpe opp ~50 stykker av hver type gate, for mye mindre enn hva jeg finner det på ebay osv.

Noen som vet?

Late meg innså nettopp at det er en pinned leverandør-post her. Får ta en titt.

Edit2:
Innser at det er litt forskjellige typer komponenter, så trenger nok litt hjelp til å finne hva som passer mitt bruksområde mest:
Planen er å bruke an Arduino UNO og massevis av Breadboards for leke meg litt med å lage minne, adders osv. osv.
Jeg er student ved NTNU i Trondheim, og ser at jeg får kjøpt inn end el komponenter her. Har hatt fag innenfor Digitalteknikk, men det var lite forkus på typer gates. Det vi har brukt, og loddet på kretskort, er Texas Instrument sin CD4011UB NAND gate, men kan for lite om komponentene til å vite hvilke egenskaper de burde ha for å brukes sammned med en Arduino UNO og en 5v krets for å ha det gøy med digitalteknikk.
Sist endret av Claryn; 16. mars 2017 kl. 16:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.