View Single Post
Mye synsing og moralisering her fra folk som mest sannsynlig aldri har blitt utsatt for dårlig behandling av politiet, med påfølgende økonomiske konsekvenser. Det er veldig lett å stille seg på den autoritære siden når man ikke har slike erfaringer. Sånn sett kan man være glad for at man har opplevd noen slike ting i løpet av livet. Man får et litt mer nyansert og realistisk forhold til samfunnet man lever i av det. Det er også interessant hvordan man lett føler behov for å "velge side" i en slik sak, istedenfor å faktisk gi vedkommende noen gode råd.

Det første jeg tenkte når jeg leste dette var at jeg synes trådstarter hørtes ut som en slitsom og irriterende person å være med, eller møte på byen. Hun fremstiller faktisk seg selv slik, noe som tyder på at hun ikke pynter så voldsomt på historien. Så kan man jo lett sette seg på si høye hest og si at hun fortjente å bli straffet, og basically bruke ærligheten hennes mot henne. Men ærlig talt. 14.000 i bot for å knuffe på venninna si i taxikøen? En venninne som selv ikke opplevde dette som vold. Det er jo helt absurd.

Det er klart man kan spekulere i hvor sann en slik historie er, men for de av oss som vet at slike hendelser forekommer stadig vekk, så blir det mindre interessant. Jeg har nå ihvertfall den innstillingen at jeg svarer som om trådstarter snakker sant med mindre det foreligger helt åpenbare løgner og selvmotsigelser, hvilket det ikke gjør her.

Ellers er jeg enig i at politiets lønning over statsbudsjettet ikke er noe argument for at de ikke skal ta tak i bråkmakere. Men når man først opplever å bli urettferdig behandlet, så er det nå allikevel ekstra provoserende å tenke på at dette er de menneskene som er satt til å beskytte en. Det er ikke et argument for noe som helst, men det illustrerer hvor krenkende slike hendelser kan oppleves for den enkelte.
Sist endret av mentalmelt; 12. desember 2016 kl. 14:15.