View Single Post
True phreak.
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Når man tenker på hvor mange voldtektsmenn (for å ta et eksempel) det finnes i Norge som går ustraffet for sine ugjerninger så synes jeg 45 dager ubetinget fengsel for 400g cannabis er fryktelig lang tid. Bare tenk på det: Hvor mange liv setter denne mannen i fare? Hvor mange liv ødelegger han? Hvilke negative konsekvenser utgjør han for samfunnet? Null, null og absolutt ingen vil jeg tørre å påstå. Når man da tenker på hva politiet heller kunne brukt ressurser på må jeg si at 45 dager er 45 dager for mye.
Vis hele sitatet...
Men når man tenker på hvor mange drapsmenn som går fri i Norge, så er jo ikke tre måneder så voldsomt for voldtekt...

Sorry, mac, men denne retorikken må du lenger ut på landet med. Jeg er ikke enig i landets narkotikapolitikk, men faktum er at personen har vært klinkende klar over straffen det kan medføre, uavhengig av hvor mange liv man setter i fare, og man har likevel et lovverk å forholde seg til. Likevel valgte han å gjennomføre handlingen. Å kritisere politiet for at de kunne allokert ressurene annerledes faller i grunn på sin egen urimelighet i denne sammenheng.