View Single Post
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Hvor mange eksempler klarer du å finne på henrettelser av ateister i moderne vestlig historie? Sånn fordi de ikke ville tro? Det var kanskje slik før, men de tidene har jaggu forandret seg. Det finnes nok enkelte ekstreme tilfeller innen blant annet islam der slikt fortsatt foregår men den ekstremismen har jeg aldri en gang forsøkt å forsvare, tvert i mot.
Vis hele sitatet...
Ja, det er poenget mitt. I moderne tid har ateistene endelig fått muligheten til å ytre seg friere i siviliserte land. Med de religiøse ved makten blir folk henrettet for å ikke underkaste seg religionen deres.

Poenget er at det er smålig å syte over krass kritikk av religion og religiøse argumenter når man ser på hvordan ateister har blitt behandlet gjennom historien (og faktisk blir behandlet den dag i dag mange steder).

Og her Jonta har du et fint eksempel på en krasshet mot meg fra en motdebattant, ganske så personlig også.
Vis hele sitatet...
Det er et dårlig eksempel, siden det er et direkte svar på dine særdeles nedrige forsøk på å undergrave andres argumenter ved å drive tåpelig kvasipsykoanalyse som bare er personangrep.

'greier: Jeg har ikke diktet opp historier om noen av personene her, og jeg har diskutert side opp og ned (noe jeg logisk nok ikke ville gjort om jeg ikke hadde taklet det). Hvor vil du med dette?
Vis hele sitatet...
Det jeg vil med dette er å påpeke at du prøver å undergrave andres argumentasjon med personangrep maskert som psykoanalyse fremfor reelle saksargumenter.