View Single Post
Sitat av Day Tripper Vis innlegg
I den senere tid har Tollvesenet oppdaget dukker som ser ut som barn, laget i målestokk 1:1, og som flere menn har bestilt. Nylig ble en mann dømt for å ha en slik barnedukke, så det er fastslått at slike dukker ikke er lovlige. Er det ikke bedre at en person som er pedofil «forgriper» seg på en slik dukke i stedet for at vedkommende forgriper seg på et barn?
Vis hele sitatet...
Det er et vanskelig spørsmål. På en side har du det du sier at folk kan bruke dukken som "substitutt", men samtidig har du argumentet at en dukke kan føre til flere overgrep da det virker som en normalisering for eieren. Spesielt siden dette er personer som gjerne allerede føler seg distansert fra samfunnet pga. de føler de blir sett på. Jeg har sett argumenter frem og tilbake fra psykologer og andre fagpersoner, uten at noen har kommet med et definitivt svar (dårlig med forskning på dette feltet virker det som).

Personlig heller jeg mot førstnevnte, men kan absolutt se den andre siden av argumentet. Jeg merker at jeg gjerne skulle sett mer kvalitetforskning på dette feltet.
Sist endret av Cookie Monster; 3. desember 2017 kl. 15:57.