View Single Post
Sitat av toby Vis innlegg
Beklager, den lenken var bare et lite klipp fra hva som ble sagt.. her ligger hele videoen, se fra 3:20 og utover..
Vis hele sitatet...
La meg først si at religiøs radikalisering er et kjempeproblem, og den islamske radikaliseringen vi har i Norge per d.d er det allerede satt inn store ressurser inn for å stoppe og knekke. Regjering, PST, Oslo Kommune, moskéene samarbeider tett nå sammen for å få færre innvandrerungdom til å høre på og bli oppfordret av, svovelpredikanter. Les aviser og få med dere hva som skjer!

Det er flisespikkeri, men jeg tenkte å legge inn en kommentar til "det er fordi de tror på Allah" som Xasma sa - det er langt fra like enkelt som Xasma vil ha det til; Problemet med Islam NEt er at organisasjonen er tilhenger av en svært streng tolkning av de forskjellige skriftene i religionen, og at de selv (og av andre) betrakter seg som salafister - en politisk bevegelse iblant muslimer med en beinhard og puritansk definisjon av hvordan man menneske bør oppføre og værre seg hvis man er en muslim.

Et annet problem er at mange salafistiske organisasjoner, både i Norge og i andre europeiske/arabiske land, er som nevnt at de er svært politiske av seg, og at de er flinke på å markedsføre seg selv som [ harde utenpå, myke inni ]. Sånn er også Islam Net, og lederen deres Faha Qureshi, veldig bevisste på hvordan de skal markedsføre seg overfor både nordmenn og muslimer i Norge.
Fahad er en luring, snakker norsk supert og en veltalende og gløgg, og fremstår igrunn som en "snill islamist" hvis du ser intervju med ham i avisa.


Oppsummert; det er ille at folkene i salen har disse meningene. Men det som er feil er å tro dette er gjengs oppfatning blant muslimen i gata på Grorud. Selvføgelig har de ikke like meninger som nordmenn ellers om homofili og den type ting, i likhet med tradisjonelle kristne på Sørlandet. Jeg mener hva hadde man forventet egentlig?

Igrunn er Islam Net sammenlignbare med diverse hardcore kristne grupper, vet ikke spesifikt hvilke sånn i farta. Men de er også en gruppe PST bør holde øye med, i mine øyne mer enn sammenlignet med Profetens Umma (som er basically en samling av sinte unge voksne med innvandrerbakgrunn). Islam Net er mer for de mer beleste innen islam, og er klarer å tale med to tunger - én til norsk media, og den andre til muslimer i Norge og til andre moskéer utenlands.

[CENTER]......................
[/CENTER]
edit; - midt i innlegget, værre seg hvis man er muslim => skal stå; være
- siste setning, "..og er klarer å tale med...", => skal stå; og de klarer å tale med to tunger -

[CENTER]...........[/CENTER]
Faen!! Jeg må snarest slutte med å skrive innlegg rett etter at jeg har stått opp. Blir bare dritt og hælvete uansett, når jeg ser over innlegget i etterkant, masse feil. Apropos bjørn, var bortimot like groggy som en bamse etter vinterdvalen.

Note to self.
Sist endret av aeon_illuminate; 3. desember 2013 kl. 05:20.