View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Ja. For dere mener ikke etniske Norske. Dere mener etnisk HVITE Norske. Og når du skiller på hudfarge er du rasist.
Vis hele sitatet...
Rasisme har ingenting med det å gjøre. Jeg er sikker på at det er svært få som faktisk tror at hudfarge har noe å si. Kultur derimot, det har alt å si.
På universitetet jeg studerer ved er det et eget rom dem kan be i. Ble litt sjokka første gang jeg skulle pisse og de stod på papirhåndklær og vaska føttene men det plager jo ikke meg.

Jeg kjenner både første (kom til Norge som små barn) og andre-generasjons innvandrere. De er alle ganske Norske for å si det sånn, og like greie som hvem som helst.
Jeg har like mye problemer med innvandrere som snylter på den norske stat som jeg har med Nordmenn som gjør det samme.
Statistikk viser at en større prosentandel av innvandrere er arbeidsløse:
http://www.ssb.no/innvarbl/

Følge Norges lover, snakke enten Engelsk eller Norsk, og jobbe for livets brød så er de velkomne.

Jeg tror det handler om egoisme, det er iallefall det det går i for min del, jeg vil beholde den komfortable levestandarden mine foreldre hadde og jeg er vant med. Jeg fortjente ikke å bli født i Norge, men jeg var svært heldig.

Jeg syns det bør bli arrangert tester for å påvise akseptable nivåer av enten engelsk eller norsk, kunnskap om Norges lover, osv. Består de ikke etter en rimelig tid så blir de hevet ut. Man må kunne kreve en viss innsats.