View Single Post
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
274
Herregud, skulle tro folk her var oppegående nok til å forstå at enkelttilfeller ikke kan brukes som grunnlag til å svare på sånne spørsmål. Hadde selv min første tur da jeg var 20 og er glad jeg ventet til da, men jeg innser nå i etterkant at det antakelig hadde vært best for meg å vente noen år til.

Greia er at man bør ha en del brikker på plass før man utforsker psykedlika, noe man ikke har når man er ung (selv om det føles sånn). Man er derfor mer sårbar på mange måter. Det er ikke bare HPPD man risikerer. DP/DR, forskjellige former for angst og andre psykiske lidelser er langt fra umulig etter 1 gangs bruk. Bare les litt på forumet her, så ser du flere tilfeller. Ingen har godt av å måtte håndtere slike problemer, men det er utrolig stor forskjell på hvordan slike lidelser vil påvirke livet til en 16-åring, kontra en 25-åring. Som 16-åring har man nok av ting å finne ut av ellers i livet. Psykiske vansker på toppen av dette vil fort sette spor det blir vanskelig å rette opp i senere i livet.

Er det en ting jeg kan garantere er det i hvert fall at om du velger å vente noen år, er dette noe du aldri kommer til å angre på. Sjansen er nok større i motsatt tilfelle.