View Single Post
Hei!

I timen på skolen idag, så fant lærerne ut at de skulle forby oss å ha på hodeplagg som lue, caps osv fordi det "forstyrrer" undervisningen. Jeg er ikke en som pleier å bruke caps/lue selv, men synes dette er å gå litt for langt så derfor ber jeg dere om noen synspunkter rundt dette. Religiøse hodeplagg var jo så klart lov, og det irriterer meg at utlendingene skal få så mye fordeler fordi de kommer fra et annet land og er troende.

Lue og caps kan være en del av identiteten til et menneske, og derfor så har ikke lærere lov til å stjele identiteten til en elev (noe lærerne påpekte selv). Det lærerne sa var at når noen elever hadde på seg caps/lue og i tillegg tok på seg en hette, og la seg ned på pulten for å "sove", så sendte dette ut negative signaler i klassen som kan gjøre at de andre mister konsentrasjonen og ikke klarer å jobbe. Ser det argumentet, men synes likevel det er tåpelig å forby lue/caps grunnet dette.

Så the funny part: Bare for å provosere litt så har jeg utrolig lyst til å bruke caps/lue/hodeplagg uten å få noen konsekvenser på grunn av det. Fildeling er jo nå blitt en offisiellt religion, og om jeg hadde skaffet meg en caps med fildeling så kunne jo dette vært en morsom måte å gjøre dette på? Det jeg egentlig lurer på er om det da kan regnes som religiøst hodeplagg, eller må det stå skrevet ett eller annet sted for å være gjeldende?

Link til fildelings-religionen hvor ctr-c og ctrl-v er hellige symboler.

Forslag til andre måter å gjøre dette på?

- Marr