View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
iColdman har hevdet det
Vis hele sitatet...
Ok, jeg kunne sikkert fortsatt å tolke ting i beste mening, og antatt at han med «mer ødeleggende» refererte til ting som sosial status, karriere, familie, venner og den slags. Men la oss heller avfeie det som en idiotisk påstand. Ingen oppegående mennesker betviler den belastningen det må være å bli voldtatt.

Jeg ser likevel ikke helt relevansen. At andre folk kommer med idiotiske påstander som er helt på trynet, gjør jo ikke TS' påstand om at voldtektsanklagene ikke er store belastninger noe mindre feil. Å bli anklaget for voldtekt vil i de aller fleste tilfeller være en enorm belastning.



Forøvrig er jeg helt enig i at det er særdeles spesielt – og upassende – å dra inn falske anmeldelser i denne tråden (mer enn nødvendig). Det har utviklet seg en metadiskusjon i tråden, med victimblaming og sammenligninger mellom voldtekt og falske anklager, som jeg overhodet ikke synes noe om. Det korte, konsise svaret på TS' spørsmål er: Ja, det er mulig. Når TS så kontrer dette med at guttene ikke har opplevd noen store belastninger, så må det være lov å korrigere dette. Jeg føler man fort kan bli plassert i bås med det andre grumset. Deres meninger og holdninger er i mine øyne noe som aldri kan forsvares.

Dette var litt av grunnen til at jeg i utgangspunktet bare gav KP til den første som kommenterte det, i stedet for å kommentere det selv – disse diskusjonene blir alltid et vepsebol som jeg helst unngår. Et meget polarisert vepsebol. På den ene siden har man idiotene som skylder på offeret, og på den andre siden har man de som angriper enhver som ikke gir offeret ubetinget «rett i alt». Som en forsøksvis saklig og objektiv stemme i midten blir man fort fiendtliggjort av begge parter, og ting tolkes i verste mening i stedet for i beste mening. Jeg tror det er god praksis å alltid forsøke å tolke ting i beste mening, og dette er noe jeg prøver å leve etter selv.