View Single Post
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Leste gjennom en del her, altså, hvorfor er det så mye forskjellig info?
Vis hele sitatet...
Uten å sitte med noen fasit vil jeg tro det er fordi at det ikke er noen fasit i de aller fleste tilfellene.

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Psykopat er noe man blir født som, mener at hvis man blir såkalt psykopat kalles det sosiopat. Og forskjellen her er at sosiopater er lettere å avsløre og mindre tålmodig. Og ikke alle psykopater blir mordere.
Vis hele sitatet...
''De'' er vel stort sett enige om at det handler om utviklingen av nevroner i hjernen. I motsetning handler sosiopati mer eller mindre om personlighetsutviklingen din og er mer avhengig av miljøfaktorer du blir utsatt for under utviklingen din (oppvekst). - Igjen, her sitter jeg ikke med noen fasit.

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Hva tenker dere om introverte personer? Jeg for eksempel, skulle ønske jeg likte folk bedre. Men jeg synes oftest det er bare mas. Ikke alltid, men litt for ofte. Er vi ikke sosiale dyr? Hvorfor er noen av oss så tilbaketrukket? Jeg vil være sosial, men likevel blir jeg så fort mettet på mennesker.
Vis hele sitatet...
Det kan ha mye å gjøre med hva du er tilvendt i oppveksten din. Vi er absolutt sosiale dyr, men i dagens samfunn er vi ikke lenger avhengig av flokken for overlevelse. Så om du er mindre vant til å være i en stor familie, så kan det jo hende at du ikke har det behovet nå? Det er så mye som spiller inn her, og her er det heller ingen fasit. Dette er iallefall den første tanken som slo meg. Hva er du vant med?

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Har også observert en del. Jeg har ett søsken som jeg deler begge foreldre med. Så to yngre som er en annen far. Jeg og min hele, har begge slitt sosialt, er introverte, har slitt med diverse som ticks. De andre har ikke så mye slik. Oppvokst hos samme mor. Så da kan man se, fakter kommee selv om du ikke lærte dem i oppveksten.
Vis hele sitatet...
Da kan man anta det har mye å gjøre med den biologiske delen. De sier de aller fleste psykiske lidelser er arvelige, kan det samme da også antas om psykologiske trekk? Husker ett år fra psykologien på skolen at læreren min snakket om at hvis du plasserer unger (i det her tilfellet ett tvilling-par) i fosterhjem uten at de hadde møtt foreldrene sine, så hadde de i nevnt tilfelle arvet de biologiske foreldrenes matte-egenskaper til tross for at de nå bodde hos noen som gikk inn for og hadde ett mer ekstensivt forhold til blant annet matte. - Finner dog. ikke en kilde som bekrefter denne påstanden, så ta det med en klype salt!

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Skrev ikke dette fordi det skal handle om meg, men fordi jeg syntes tråden var interessant og jeg lurer på det samme selv.
Vis hele sitatet...
Dette handler om oss alle, selv om dette oppleves som personlig, og det er det. Takk for at du deler, dette handler som sagt om oss alle så du og alle andre må mer enn gjerne dele. - Vi kan alle relatere, selv om vi ikke har en identisk opplevelse eller oppfatning, så gjelder det som sagt oss alle.

Hva tenker dere andre?
Sist endret av Jokke; 28. november 2020 kl. 20:48.