View Single Post
Trådstarter
66
Sitat av pmprsrgr Vis innlegg
Jeg tror (og håper) at ingen her inne på dette forumet i en voksen alder er lik sin 15-år gamle seg. Alle på den tiden utvikler seg, du lever kun i en midlertidig fase. Ingen på din alder har funnet seg helt enda. Åpne opp sinnet ditt og vær åpen for nye ting fremover. Ikke sett begrensinger for deg selv, spesielt i sosiale sammenhenger. Si ja når du egentlig vil si nei. Kunnskap kan man alltid lese seg opp til, men å tilnærme seg et godt vennskap kan være hakket vanskeligere.

Nyt livet og ta det med ro. Du har mange gode år foran deg, det blir kun bedre. På ditt stadiet definerer man seg selv litt etter litt. Bare husk at du er din egen sjef, både på godt og vondt. Så ikke lukk deg inne, virkelig grip sjansene du får. Riktig vil jeg si det hele starter i studietiden, for studietiden er kung!! Gled deg til det
Vis hele sitatet...
Sitat av Riverhill Vis innlegg
Vil anbefale å begynne å trene igjen, et eller annet du syns ee gøy. Selv spilte jeg altfor mye, men så dro en kompis meg med på treningsentret, og det vle fort hovedinteressen, var ikke like kult å sitte hele dagen å game. Dessuten føler jeg at livskvaliteten min økte, fikk mere energi til overs og det at man blir sterkere er også gøy!
Vis hele sitatet...
Sitat av Nraw Vis innlegg
Ser at du driver med akkurat det samme som meg. Har også vært der du er nå. Det er noen ting du må huske på tid i slike tider og det er å finne noe du liker gjøre. Var ikke lenge siden jeg gikk i ungdomsskolen og måtte slite meg igjennom slik som deg. Bare vit at dette er en liten periode i livet ditt. Ikke bare ungdomsskolen, men videregående også. Bare husk at så lenge du ikke gjør noe produktivt, vil alle dager føles monotone og meningsløse. Gjør det du elsker: Gaming, redigering og grafisk design! Gjør noe ut av det mens du er ung slik at du kan mestre det. Lag gjerne en youtube channel hvor du kan laste opp verk/gaming videoer du har satt sammen. Bare husk at livet er en balanse. Noen ganger må du gjøre det du ikke vil nå og da må du bare tenke langsiktig. Tipper mange her på freak, også jeg, angrer på vår tid i ungdomsskolen og videregående. Ikke kast bort denne tiden. Jobb hardt på skolen, men jobb gjerne enda hardere i fritiden med interessene dine. For selv om du ikke innser det nå, vil karakterene telle og jeg anbefaler deg å ha alle dører åpne når du har funnet ut hva du ønsker å gjøre ut livet.

Når det kommer til selvmordstanker, er jeg ikke jeg noen expert på dette, du bør heller se til de andre som kommenterte ovenfor
Men jeg har også lurt på hvordan det hadde vært uten meg på denne jord flere ganger. Sannheten er at jeg gjerne ønsket at jeg ble sett og hørt. Tro meg, du ønsker sikkert egentlig ikke å dø, bare ikke at livet ditt skal fortsette slik som det gjør nå. Derfor bør du ta de grepene du kan. Spice things up. Gjør ting utenfor din komfort sone, ha en balanse i fritiden også. Sitt inne og spill og slapp av, men gå også ut og spill bowling osv. Tro meg, du vil ikke angre.

Det at du ikke finner likesinnede er nok sikkert at du er sjenert/introvert slik du sier. Tipper alle gutta på skolen din gamer et eller annet. De er der ute, du må bare finne dem. I Videregående blir det også mye enklere forresten.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Sitat av entropi Vis innlegg
Ungdomsskolen er en kjip tid for veldig mange. Ærlig talt er det et litt dårlig tegn hvis du har the time of your life i den alderen (i følge min private statistikk), de har en tendens til å henge igjen i den perioden mens andre går videre... For de aller fleste er vgs en tid der man er mye friere til å være seg selv og finne ut av ting. Det igjen gjør at du vil møte mange flere forskjellige personligheter og lettere finner noen du passer sammen med. Jeg er sikker på at livet ditt blir mye bedre ganske snart, bare ikke dropp helt ut i mellomtiden.

Mistenker du at du har en klinisk depresjon og ikke bare klassisk ungdomsskoleblues, må du selvsagt få skikkelig hjelp til å få bukt med det. Begynn med fastlegen din eller helsesøster på skolen f eks.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at dere tok tiden til å skrive ned deres tanker. En liten oppdatering: Jeg og vennen min er medlem på et treningssenter i nærheten, og kanskje det hjelper med å få tankene bort fra det jeg gjør normalt.
Det hjelper veldig å få høre så støttende ord, fra folk jeg ikke engang kjenner! Jeg skal prøve mitt beste, men det er ikke alltid det er godt nok...

Sitat av Blixus Vis innlegg
Er det virkelig viktig å ha mange venner i 16-19 år alderen? Jeg tror ikke det er noe jeg kommer til å klare. Jeg har også mest fokusert på en venn, og kanskje ting blir bedre om jeg får med flere å være med, men mange på min alder er annerledes, og tenker på en annen måte enn det jeg gjør. Det er ikke bare bare å finne folk å være med
Vis hele sitatet...

Tror kanskje jeg formulerte meg feil.
Jeg mener ikke at du skal ha MANGE, men jeg mener du skal ha flest mulig. Venner er vanskelige å finne av høy kvalitet, ja. Du må finne din type mennesker, og plotte dem inn på skolen, og ta steget, akkurat slikt du gjør med jentene Det er vanskelig, vært der og delvis gjort det, men stol på meg når jeg sier dette, ingenting av de gode tipsene folk kommer med her, er noe du aldri kommer til å angre på å gjøre.
Det er en vane-sak å bli vandt med mennesker rundt deg. Jeg selv er en sjenert fyr, som ikke like mennesker. Likevel skal jeg snart ut å arbeide i en butikk, hvor jeg snakker med mennesker daglig. Jo tidligere du får sosiale egenskaper, jo bedre.

Når alt det er sagt, vet jeg det ikke akkurat er det du sliter med, mange kommer langt i livet sjenert. Motivasjon er ditt slit. Alt jeg kan si deg er å jobbe mot det du vil, tenk at, med en gang du er ferdig med skole, så kan du holde på med det du vil og leve slik du vil, ikke slik du gjør nå; -kontrollert av foreldre, skole og systemet generelt. Det kommer til å bli tungt, men du må prøve.
Det med lærere, ja, det er noe drit når de gjør jobben sin dårlig. Men husk, de gjør det på den måten fordi det er slik de tror de skal gjøre den, dette er hvor dere må si ifra!

Selvmord må du droppe. Det er ikke et alternativ, man får ikke lov til å feige ut slikt, ikke så ungt hvertfall. Det blir respektløst ovenfor dine foreldre og nærmeste.[/quote]

Jeg skal prøve så godt jeg kan med å klare meg det siste året på ungdomskolen, også får jeg krysse fingre på at alt blir bedre på videregående. Jeg håper å holde karakterene mine oppe, men det er vanskelig med så lite motivasjon... Jeg håper alt løser seg, og jeg har fortalt litt om hvordan jeg har det til vennen min, men jeg vet ikke om han skjønner helt
Sist endret av LeX3D; 31. august 2016 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.