View Single Post
Hei,

jeg er en 15 år gammel gutt fra Oslo. Det eneste stedet jeg kunne komme på å skrive om dette er på forumet, så forhåpentligvis har noen noen gode svar. Jeg er ganske mye på pcen og spiller, redigerer og driver med grafisk design. Jeg har også spilt veldig mye Pokemon Go, og er veldig interessert i Pokemon generelt, men jeg har ingen idrett eller noe jeg liker å gjøre fysisk lenger. Før pleide jeg å være veldig aktiv, og jeg har spilt fotball i flere år. Jeg har også spilt bordtennis, gått på karate og drevet med trening hjemme.


Mitt problem er at jeg har ingen motivasjon til å drive med skole lenger. Jeg har aldri hatt noe problem med skole, og får gode karakterer, men nå har jeg ingen motivasjon igjen og jeg føler meg ganske deprimert. Jeg har heller ingen motivasjon til å dra på skolen, men jeg får ikke lov til å være hjemme.

Jeg tror dette kan komme av at skolen jeg går på har veldig mange dårlige lærere, og det kommer nye, dumme regler hele tiden. Favoritt faget mitt var Medie, men nå bestemte skolen seg for å ikke he noe medie klasse i år, uten å la oss elever sette opp ønskene våre på nytt, og alle som satte Medie som første valg fikk Forskning. Jeg har ikke NOE interesse til å ha dette faget, og Medie var det faget jeg så fram til hver skoleuke, og jeg fikk også veldige gode karakterer der...

Jeg klarer ikke komme på et eneste tema fra ifjor, hvor jeg lærte noe nytt. Det eneste jeg lærte ifjor, lærte jeg av vennen min, som er rundt / litt over mitt nivå når det gjelder skole. Men bortsatt fra det husker jeg ingenting. Så jeg føler det ikke er noe vits å gå på skolen i det hele tatt. Jeg har tenkt på å bytte skole, men det er for sent nå...

Jeg tenker også ganske mye på selvmord, og hvordan ting hadde vært uten meg. Jeg føler meg sperret inne i denne lille boblen, hvor jeg må dra på skolen, og kan ikke gjøre noe med det. Det eneste som holder meg oppe er at jeg kan ikke gjøre det ovenfor familien min, og jeg føler at jeg taper om jeg velger å gå bort.

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg kan komme meg ut av boblen min, og jeg klarer ikke få noe motivasjon. Noen som har vært i en lignende situasjon som min?
Sist endret av LeX3D; 29. august 2016 kl. 21:16.