View Single Post
Jeg gikk rett i fella...føler meg STOKK DUM, få en masse penger uten å gjøre noe...
Det jeg lurer på er om dere tror jeg har blitt utsatt for id-tyveri eller annet, og hva jeg kan gjøre, dersom det et noe jeg kan gjøre?

Startet med at jeg så annonsen hvor man skulle sette inn et beløp og alt ville gå av seg selv. Registrerte med e-post og oppga tlfnr. Satt ikke inn penger, det ringte en fyr for å "hjelpe" meg med det... heldigvis gikk det ikke an å betale slik han sa, så han fikk ikke penger. Jeg oppga heller ikke noe informasjon om banken passord, fødselsnr eller slikt. MEN, mens jeg pratet med han fikk han meh til å laste ned et program som het anynet- tror jeg. Tror han brukte det for å komme inn på pc'en? Men, det som var rart, var at i beg av samtalen, så spurte han om jeg kunne skru ned musikken, hvorpå jeg da skrudde av Spotify. Kom på i ettertid at den spilte fra pc'en og stod på lydløs....
Ringte banken med en gang han la på, som om jeg våknet fra dvale, tilbakestille pc'en, kjørte virusprogram og endret alle passord.
Kan han nå ha tilgang til all info om meg? Og mobilen også? Er det noe jeg kan gjøre?
Jeg er HELT grønn når det gjelder it og ja, jeg kan typ sende mail. Hjelp, noen?