View Single Post
Sitat av Deathglider Vis innlegg
Så ikke svaret ditt før nå

Har testet med forskjellige nettverkskort og routere.. får samme resultat med alle kombinasjoner.. har ikke testet med andre switcher enn cisco switchen men tror ikke det spiller noen rolle da jeg får nøyaktig samme resultat med altibox sin hjemmesentral i bridge.. skal ta en ny runde med altibox når jeg får tid.. har dokumentert og testet ganske mye nå så kanskje jeg får ett annet svar enn "restart hjemmesentralen" skal teste med vlan på kort koblet direkte til mediakonverter før jeg tar kontakt med supportgjengen igjen..

Btw, er koblet til NTE her oppe i trøndelag.. Vet ikke hvordan det er rundt om i landet, men her trenger jeg ikke å klone mac for å komme på nett..
Vis hele sitatet...
Det høres ut som du har testet det meste da.

Når det gjelder MAC kloning så er jeg ikke 100% sikker at det var påkrevd, jeg så bare at hvis jeg ikke klonet så ventet jeg ca 20 min uten å få adresse utdelt fra DHCP, mens hvis jeg klonet så fikk jeg dette øyeblikkelig. og når jeg fjernet kloningen så fikk jeg heller ikke tildelt igjen. Jeg antar derfor at kloning var påkrevd.
Men så var jo nettoppsettet mitt ganske rart mpt hvilken vlan som var hva, så hva jeg siker er kanskje ikke relevant for deg.