View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vitne vil sei nokon som informerer retten om noko. Dei treng på ingen måte vere augevitne, men dei kan ha informasjon som er nyttig for retten.
Vis hele sitatet...
Det som virker utrolig for meg er at retten vektlegger så mye fra disse vitnene, som ofte er venniner av "offeret".

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Når ein massør misbruker eit tillitsforhold til å begå seksuelle overgrep er det ikkje heilt urimeleg at det får relativt store konsekvenser. Du skal kunne stole på at massører er profesjonelle nok til å unngå slikt.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg i det, men så lang straff er veldig veldig hardt.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Viare veit ikkje du noko om korleis kvinna reagerte på det. Folk reagerer veldig forskjellig; enkelte vil ikkje la seg affektere av det, andre kan få ganske store psykiske reaksjoner av slikt.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at vi må vurdere hvordan noen reagerer psykisk på dette, ikke alvorsgraden av hva den tiltalte faktisk har gjort?
Hvis man f.eks dulter borti i noen på T-banen og de får psykiske traumer av dette så kan vedkommende saksøke deg for store summer og mer på grunnlag av at de individuelt ser på dette som en stor traume?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Lovverket er definert av Stortinget, som har sagt at straffa for valdtekt skal vere ubetinga fengsel, med ei minstenorm. Viare har Stortinget sagt at fingre skal sidestillast med samleie.
Så domstolen har ikkje så veldig mykje val. Dei må dømme slik, om dei skal følgje norsk lov. Du kritiserer domstolsapparatet, når rett adresse er Stortinget.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at Stortinget utarbeider lover og at en del folk der ikke har bakkekontakt også virker det som ihvertfall i forhold til strafferammene.
Dog skulle man tro at dommere hadde rom til å bruke skjønn og sunn folkevett særlig på grunn av at hvert overgrep og situasjon er spesiell.

Hadde denne massøren brukt makt og vold og gjennomført et fullt vaginalt samleie, så hadde jeg ihvertfall forstått den harde straffen.

Jeg er veldig engasjert i akkurat dette om dagen da jeg har en veldig god kompis som er i en lei knipe da ei dame hevder seg voldtatt , mens hele greia er egentlig en misforståelse i verste fall.
Jeg tror fullt og holdent på ham da jeg har kjent ham i årevis og da jeg vet at han ikke hadde noen motiver for voldtekt, særlig når dama har hatt sex med han før frivillig.Hun startet dog hele prosessen med å be om penger i forkant av anmeldelsen.
Sist endret av waltersar; 13. januar 2017 kl. 10:23.