View Single Post
Sitat av Turelli Vis innlegg
Du har funnet ett lovbrudd som er vanskelig å etterforske og straffeforfølge, det kokes ofte ned til troverdighet, vanskelig å måle, vanskelig å dømme.
Er ikke det sakens kjerne?
Hva ser du for deg resten av isberget ér?
Er det her vi trenger 'mannsgrupper'?
Hvordan kunne man fått tilbake folks rettssikkerhet?
Jeg vil gjerne misforstå deg rett, derfor håper jeg du beklager at jeg påpeker dette; Det handler om språket du bruker, jeg vet ikke om det er viktig, men litt kuriost.
Vis hele sitatet...
Jeg har funnet "lovbrudd" der menn har blitt dømt nesten utelukkende basert på "voldtektofferets" forklaring, og "vitner" dvs venniner av "offeret".
Hvordan man greier å definere noen som står fornærmede nær og som ikke direkte har sett hendelsen som vitne er for meg uforståelig. Vedkommende vil selvsagt ikke være totalt objektiv uansett.

Her snakker vi om at den norske rettstat fratar noen flere år av deres liv og i tillegg idømmer de store beløp som man må bruke år på å nedbetale.
Jeg leste en sak til fra Lovdata der en massør som hadde stikket fingre i ei som han masserte fikk 3år og 9måneder pluss 150.000 kroner i bot.
Vi snakker om et fullstendig ødelagt liv mot noen fingre i en skjede?Straffen står ikke i forhold til handlingen i det hele tatt.Dette er et overgrep mot den tiltalte på det groveste. Her får kvinnen alt med seg i rettsaken og attpåtil.Ganske så sykt.Det er i slike tilfeller jeg mener kvinner er privilegert, og menn er diskriminert på det groveste.Dette føler jeg er ganske grotesk straff sett i forhold til handlingen.

Jeg kan ikke huske hvor mange ganger jeg faktisk har opplevd at brisne jenter har tatt på meg på visse "følsomme" kroppsdeler, dette er jenter jeg ikke kjente fra før av heller.
Lurer på hvor langt jeg hadde kommet med en voldtekts anklage mot de dog?
Du spør hvordan man kunne fått folks rettsikkerhet tilbake?
Det må vel være BEVIS utover enhver tvil for å dømme noen, videobevis,vitner altså flere vitner som har sett hendelsen finne sted osv i tillegg til tekniske bevis.Ikke løse ord fra ei kjerring og hennes venninner som blir kalt vitner fordi de snakket med den fornærmede etter hendelsen og fornærmede var opprørt.
Det må i tillegg ses på kritisk og vurderes med spesiell omhu hvor lang straff noen bør få, dvs straff må vurderes opp mot handling.Utifra straffene som tildeles , feks fingre i skjede mot nesten 4år i fengsel synes jeg er jævlig grotesk og urettferdig.

Du har flere ganger påpekt kvinner som følelsemennesker som ikke nødvendigvis er feil i enkelttilfeller, men det er en del av gamle dogmer om maskulinitet og femininitet man ønsker å kvitte seg med, det handler om menn og kvinner som gruppe; Man er ikke tjent med at noen får tilskrevet karakteristikker på forhånd.
Slik jeg leser det, er vi vel også enige sistnevnte poeng, vi bare kommer inn fra ulike hold.
Vis hele sitatet...
Det er vitenskapelig fakta at kvinner og menn er forskjellige både fysiologisk og psykisk. At det finnes unntak skal ingen benekte. Det finnes feks mange kvinner som er fysisk sterkere enn menn, men dette er ikke vanlig og er unntak fra regelen.
Følelsesmessig er de fleste kvinner merkbart forskjellig fra menn, de fleste kvinner vil gråte oftere og terskelen vil være lavere enn for menn.
Det er utrolig mange politisk korrekte uti der her om dagen som prøver å fortelle folk at menn og kvinner er fullstendig like på alle områder , forskjellen er bare penis mot skjede.
Jeg kjøper ikke den, kvinner og menn har kjønnshormoner som virker inn på hjernen før et foster er født og antagelig ganske mye etter at man gjennomgår puberteten.

Når det er sagt, så skal selvsagt ethvert individ vurderes separat, men at man totalt ignorerer kjønnsforskjeller virker for meg som veldig naivt og kunnskapsløst.
Sist endret av waltersar; 13. januar 2017 kl. 09:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.