View Single Post
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
@rosander my bad trodde det var i dag. Uansett er aksjen feilpriset pga småsparere som ikke vet hva de gjør og manglende aksjer tilgjengelig for shorting. Når dagens 40m aksjer blir vannet ut av 1mrd nye aksjer vinner nok tyngdekraften. Men man kan jo selvsagt ta profitt av å daytrade aksjen frem til da.
Vis hele sitatet...
Men om du ser det fra min side da, som skal inn i aksjen på mellomlang sikt?
Om kursen skal ytterligere ned på kort sikt tør jeg ikke spå, men på lang sikt så kan jeg ikke se at selskapet går konk.

Det kommer mest sannsynlig til å eksplodere i reiselivet om kort tid også og jeg tror Norwegian er bedre plassert enn nykommerne.

Og jeg føler at du legger til grunn at aksjene som kommer på markedet skal dumpes til kostpris med en gang. Mange av investorene er store og langsiktige.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Noen her som har sett på kahoot aksjen? Den har falt endel, men kommer den opp igjen på samme nivå/høyere?
Vis hele sitatet...
Jeg har bare skrapt i overflaten på kahoot:
Kahoot er en het oppkjøpskandidat for flere store selskaper.
Personlig tror jeg de står foran en liten nedtur av disse grunnene:

1. Folk er litt mettet på digital læring etter ett år med hjemmeskole og hjemmekontor.

2. Når restriksjonene letter så vil de fleste bli mer opptatt av opplevelser og fysiske møter.

3. Denne type selskap har opplevd en kunstig høy vekst det siste året som blir vanskelig å opprettholde det neste året. Se på Netflix feks, med en gang kundeveksten flater ut slår det negativt ut på kursen selv om Netflix har levert gode tall på nye kunder det siste året.

4. Investorer og tradere vil flytte penger til andre markeder med høyere profitt når verden åpner mer opp igjen.

Jeg tror det avhenger veldig av hvordan selskapet klarer å fornye seg med nye tjenester og funksjoner det neste året.
De har en sterk merkevare.
Sist endret av random105675; 5. mai 2021 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.