View Single Post
Finnes det noen online-miljøer i Norge hvor det kloke hoder samles som deler interessant DD (med kilder såklart) om norske/nordiske/europeiske aksjer, med muligheten til å kollektivt prøve å spå oppgang eller nedgang i forskjellige verdipapir? Backet av reell informasjon selvsagt.

Discord eller andre forumer som f.eks peiler seg inn spesifikt på dette?

Dette hadde vært utrolig spennende, lønnsomt, og desto flere mennesker med erfaring og god DD, desto mer kunne man fått ut av et slikt online-miljø.

Eventuelt kan man komme med meninger og spådommer her, hvis det ikke er mot reglene?

Jeg er veldig bullish ifht. markedet slik det er nå, bortsett fra noen åpenbare selskaper og industrier.
Personlig prøver jeg å forfatte verdifull informasjon/DD angående et sjeldent fenomen som tilnærmet uten tvil kommer til å oppstå i 2021 som kommer til å påvirke spesifikke varer og markeder som blir brukt av privatpersoner og store selskaper verden rundt.
Målet er så klart å finne ut hvilke selskaper/råvarer som vil oppleve oppgang som følge av dette fenomenet, skrive en tekst om temaet og deretter så klart investere i selskapene og/eller råvarene.
Før jeg har definitive svar på spørsmålene jeg selv har i forhold til dette fenomenet og dets konsekvenser nøler jeg med å gi så mye mer informasjon.
Det eneste jeg vet er at det vil bli skikkelig manko på et produkt som blir benyttet på en enorm skala globalt.

Jeg vet om Shareville, men selv har jeg ikke fått så utrolig mye nyttig info derfra, så det er ikke så spennende

Takk på forhånd for svar.
Flere hjerner som samarbeider om å prøve å forutsi fremtiden i aksjemarkedet er bedre enn kun en og når det kommer til Norge og Skandinavia har jeg ikke funnet en svær gjeng som poster masse info i så stor grad som f.eks r/stocks, r/investing, r/financial og en gang i blandt r/wallstreetbets + Keith Gill/Roaring Kitty som helt alene med sin DD om $GME dro opp porteføljen min noe helt vanvittig.

Kom meg inn på rundt 90$ før toppen i slutten av Januar på 450$+
Investerte igjen da den hadde falt til rundt 40$.
Flaks
Og et resultat av egen + andres research.

Porteføljen består av et bredt spekter av industrier.
Alt fra Cannabis (CBD) og Psilocybin i medisinsk sammenheng til E-sport, flyselskaper jeg mistenker at vil oppleve oppgang om en stund når nok av befolkningen er vaksinert. Det er også mye teknologi og medisin.

Det hadde kunne blitt veldig givende å ha et miljø som deler og diskuterer verdifull info for det Norske/Nordiske aksjemarkedet også, og det er dette jeg leter etter

PM meg gjerne!
Sist endret av krystallkongen; 2. mars 2021 kl. 17:42.