View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg pleier å syntes du har mange gode innlegg her inne, men syns det er nødvendig å påpeke at her har du helt feil fokus. Trådstarter forteller at hun blacka ut og var så full at hun måtte legge seg nedpå for seg selv. Etterpå kom først en gutt inn og begynte å foregripe seg på hun, deretter en annen. De låste døra, og ville ikke låse opp når vennindene uttrykket bekymring for hva som skjedde der inne. Selvsagt er bevisene minimale når noe har foregått bak fire låste vegger, men å drive å spekulere i om ts kaaaaanskje var bevisst, kaaaanskje ikke ble tvunget osv er helt høl i huet. Du kan tenke i alle baner du vil, men hold det for deg selv for å betvile et offer på den måten er respektløst og bidrar bare til akuratt hvorfor så få voldtektsoffere forteller om det til noen. Bare 1 av 10 anmelder, og mange mange fler forteller det aldri til en sjel engang nettopp pga den stigmaen du kommer med som alle voldtektsoffere som forteller om voldtekten opplever fra en eller flere idioter. Etter min erfaring ganske mange, det ser vi i tråden her også og en er faktisk en for mye.

Så er det også sånn at en voldtekt MÅ ikke ha handlet om tvang og vold. Å ikke ha vært ved bevissthet , eller å ha blitt mentalt presset er også nok. Gutter lærer fra de er små at jenter sier nei men egentlig mener ja bare de presser lenge nok, det er helt feil å oppdra gutter med den tankegangen, for ja, mange jenter klarer ikke å fysisk sparke vekk en de trodde var bestekameraten sin, når han ligger der å skal "passe på henne" og plutselig begynner å beføle og jukke og stikken pikken inn i henne fordi hun ligger der så tilgjengelig. I alle traumatiske situasjoner er den mest naturlige refleksen å fryse til, og først en stund etterpå klarer hjernen å ta stilling til det som faktisk skjedde. Har selv vært vitne til lignende situasjon som ts, ei venninde var suuuperdrita, falt rundt, spøy, kom ikke inn et eneste utsted. Vi fikk hun hjem til den nærmeste leiligheten i gjengen vi var ute med, hun gikk å la seg og sovna med en gang. Den ene duden forsvinner og sier han skal ut å røyke joint og en halvtime seinere så finner jeg han inne på rommet med henne med buksa nede og han holdt hånda hennes på pikken sin for å prøve å få hun til å runke han. Hun var våken, men helt borte. Når jeg kom å kasta ut fyren så sovna hun momentant igjen, og seinere viste det seg at denne fyren , som egentlig var kompisen hennes, hadde gitt hun piller tidligere på kvelden også. Selvom hun gikk med på presset hans og ikke klarte å rope etter hjelp eller sparke og slå han vekk med makt, så var det en voldtekt og det hadde endt mye værre om jeg ikke kom. Et annet tilfelle var det en jente som sov på sofaen på et nach, jeg hadde gått, kom tilbake fordi jeg hadde glemt sekken min og da lå han som bodde der med pikken inni henne på sofaen mens hun sov. Det her skjer MYE , og falske voldtektsanklager skjer så minimalt så å automatisk tenke at "njaaaa kanskje det ikke var helt sånn, kanskje hun sa ja, hun ville jo tidligere på kvelden" osv er en sinnsykt dårlig holdning å ha. Men ja, det er vanskelig å ha konkrete bevis for voldtekter, nettopp fordi det skjer bak lukka dører. Det er allikevel ikke en nøktern grunn nok til å ta overgriperen(enes) parti og tvile på offeret.
Det å fortelle om en voldtekt er vanskelig nok i seg selv og gjenoppbringer traumer, skam osv. Og å fortelle om det til en politimann eller kvinne i avhør det samme, og foran en rett OG foran overgriperen(e) er traume på nytt og på nytt , det er ikke sånn man gjør for moroskyld.

Sist så vil jeg bare si det at du kunne spart deg for å oppfordre til å heller kjøpe en hore, for i majoriteten av tilfellene så vil ikke den prostituerte heller ha sex men er tvunget pga økonomiske behov. Det blir derfor også utnytting av noen som ikke er i situasjon til å kunne si nei og derfor et overgrep det og. Man får heller gå hjem å ta seg en runk som alle normale folk gjør! Sex og utnytting av damer er faktisk ikke et "must" her i livet.
Vis hele sitatet...

Igjen, jeg var nok litt for rask på tastaturet før jeg hadde fått med meg saken korrekt. Beklager.

Jeg vil likevel bemerke at dette jeg skrev er jo ikke mine meninger om saken - jeg har på ingensomhelst måte kunnskap nok til å trekke noe i tvil eller til vurdere jussen i dette. Men jeg har jo lest endel tidligere dommer. Og kanskje burde jeg vært klarere på at det var det jeg forsøkte å formidle.

Ang den hore replikken så må jeg bare si at i min verden så er alt bedre enn voldtekt. Selv horekjøp. Det fordrer da selvsagt at det foregår på en skikkelig måte, at det ikke dreier seg om trafficking osv. Dette har jeg snakket om tidligere så føler ikke for å ta mer av det her, det bare avsporer tråden.

Voldtekt er noe av det kjipeste og nedrigste som kan gjøres mot andre mennesker og noe mange sliter med i årevis, og andre blir aldri helt fri og kan leve normalt etter voldtekt.

Når det gjelder min betraktninger i mitt første innlegg i tråden skal jeg forsøke å lese tråden en gang til også får jeg heller skrive mer når jeg har fått med meg alle detaljer.