View Single Post
Sitat av Uncharted Vis innlegg
Litt mer kontekst da. Det er 3 like bagger. I blå og lilla farge. Ganske så store. Er 0 spor etter hvem eier er. Pillene er i brett,og ikke i esker,de er bare kasta oppi bagen tilsynelatende. Flaskene er spredt ut over bagene. Ene bagen (den jeg fikk øye på) lå nede ved en bekk som går nedenfor stien jeg går nesten hver eneste dag i trening sammenheng. Området er primært landbruk og er privat eid. Det er merkede turstier gjennom hele dette private området,og der jeg fant varene er så og si midt på denne "løypa" andre bagen lå lenger fra bekken,men ikke i skjul slik at jeg uikke kunne se den når jeg var med den første. Dog umulig å se fra stien. Den 3 lå veldig nær den andre men enda mer ifra løypa. Jeg vet ikke hvor lenge dette har ligget,men for 14 dager siden fikk jeg øye på det. Det er ikke uvanlig at folk igjenglemmer ting på disse løypene,men oftest er det borte etter en dag eller 2. Etter disse 14 dagene så tenkte jeg at noen vile savne dette,og gjerne legge det nærmere stien (Ofte legges ting man finner ved selve løypa slik at alle ser det bedre)

Er nok neppe gårdseier som eier dette her. Er mange som "råner" i nærheten av denne løypa da det er grusvei et langt stykke innover. Noe som ofte etterlater ølflasker,brukte kondomer og annet "fest utstyr" noe og gårdseier har klaget over,og truet med å stenge denne løypa for offentlig bruk.. Har ikke sykt lysst å gå til politiet med det,men vet ikke hva jeg skal gjøre. Ang spriten så er dette forseglede flasker,men kan likegodt være farlig og falsk sprit. Pillene kan jeg ikke vurdere da jeg ikke ser noe forskjell på ekte og falsk. Men de ser ekte ut,og er godt merket. Ellers ville ikke jeg sett hva de var. Er noen små hvite. Sobril 25mg som nevnt. Jeg er ikke noen kjenner av slikt materiell. Jeg fester som en "vanlig" person med øl og pol sprit. Har ikke problemer nok til å få noe piller av lege,så sobril er bare ting jeg har hørt om.

Ønsket egentlig ikke at dette blir noe konspirasjonstråd. Lurte egentlig bare på hva andre gjorde i en slik situasjon. OG hva evt konsekvensene blir om man måtte finne på å selge dette. Men ja - Veldig usikker på om dette i det hele tatt er forsvarlig. Beskrev vel dette som en ren hypotetisk ting,bare for å være mest mulig fraksrevet fra hele situasjonen. Er egentlig litt ubekvem med hele funnet. Men jeg er også glad i penger og gratis sprit (HAHA) Dersom noen måtte savne dette,så har de i hvertfall ikke vært interessert i å hente det på en halv måned+ så tviler vel på den eller disse personene er i nærheten med det første. Mulig de bare ble så fulle og borte at de glemte hvor de hadde festet. Ikke vet jeg. Ser ikke akkurat på det som at et kartell kommer å kapper av meg hodet.
Vis hele sitatet...
Konsekvensen du ville risikert dersom dette hadde vært første gang og du ikke er tidligere straffet er sannsynligvis ikke mer enn bot på 5-10.000.

Mest avgjørende ville vært hvor mye det hadde vært snakk om. Mer spesifikt hvor mye du ville vært i besittelse av når du evt. Hadde blitt tatt. Så sant du er flink til å holde kjeft og ikke innrømmer for politiet hvor mye du allerede har solgt når de tar deg.
Sist endret av einsteindragon; 13. mai 2022 kl. 01:09.