View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Vil være tydelig på at jeg ikke prøvde rette kritikk mot noen, heller ikke deg
Synes tvert i mot du er en av brukerne som bidrar med mest fornuft her inne og så og si alltid imponerende argumentasjon. Ikke minst en evne til å formidle alle dine interessante synspunkter veldig godt.
Vis hele sitatet...
Takk for det

Mente du med at det "per definisjon er voldtekt" at det faktisk, juridisk regnes som voldtekt om man har samleie med en ruspåvirket person dersom man er edru? Jeg lurer veldig.
Vis hele sitatet...
Nei, på ingen måte. I det spesifikke avsnittet sammenlignet jeg det med om du hadde hatt sex med noen som var dritings, altså hinsides samtykkekompetent: Du kan selvsagt ha flaks med at h*n ikke hadde noe imot det, men det er per def voldtekt å ha sex med noen som er så ruset at de ikke kan passe på seg selv. Særlig når du er den som skal har tatt på deg å passe på dem. Igjen, basert på inntrykket fra førsteposten.

Men entropi, er du enig eller uenig i det jeg skrev angående at innledningsfasene man går gjennom før et ganske typisk samleie mellom to personer ofte er preget av mange sjanser til å kommunisere et ønske om å fortsette ELLER et eventuelt ønske om å trekke seg og deeskalere?

Man skriver ikke under på en samtykkekontrakt i forkant for så å bare kjøre rett på uavhengig av om noen ombestemmer seg.
Vis hele sitatet...
Åpenbart, derav kritikken min mot den banaliseringen av samtykke som en del driver med, om enn i aller beste mening. Men det er ikke helt poenget her. Rus kan gjøre at du tar valg du normalt sett aldri i verden ville ha tatt. Derav behovet for tripsitter. Å vite at noen er i en slik tilstand, og attpåtil være den som har tatt på seg ansvaret for å hindre deg i å ta egentlig uønskede valg, stiller deg i en ganske spesiell situasjon. Da er det ikke sikkert at det at vedkommende "ville" der og da, teller så mye når alt kommer til alt.
Sist endret av *pi; 10. mai 2022 kl. 01:40.