View Single Post
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Jeg skal ikke tillate meg å diskutere emner utenfor min kunskapsbase, men jeg mener at en kontrakt er en kontrakt, uansett hva det dreier seg om,
Vis hele sitatet...
Funker ikke helt sånn. Man kan i mange tilfeller ikke avtale seg til en dårligere deal enn loven tilsier. Det gjelder for eksempel arbeidskontrakter og leiekontrakter også. Så du kan nok ikke avtale deg ut av retten til å trekke seksuelt samtykke når som helst. Et slikt papir undertegnet på forhånd vil altså være null verdt dersom det ikke er samtykke underveis.

Sitat av Mr.Snake Vis innlegg
Nei. Du bør så absolutt slette deg inn i det juridiske rundt hva som defineres som en voldtekt. At du kommer med en slik påstand, kun basert på det TS formidler, er helt hårreisende.

Håper adminsa sletter kommentaren din, for å anklage noen for voldtekt basert på et slikt kunnskapsgrunnlag som TS har gitt er ekstremt lite innafor.
Vis hele sitatet...
Ut fra slik slik jeg leste situasjonen i åpningsinnlegget - at personen var ruset og ts hadde tatt på seg å passe på henne under rusen, og så "ble det til" at de hadde sex, så ville det meget godt kunne defineres som voldtekt. Sex med en person som ikke er i stand til å samtykke, noe som er rimelig å anta da man fikk inntrykk av at hun ikke selv kunne vurdere om det har trygt å gå ut av huset, er voldtekt. Misbruk av tillitsforhold er skjerpende. Det er kommet noen nyanseringer av hendelsesforløpet etterpå, men det er uansett et risky grenseland. Et samtykke på forhånd gir deg ingen garantier for at det du gjør er ønsket. Jeg tror det er lurt at kommentarene om dette er uproblematisk ikke får stå uimotsagt, ellers er det mange som potensielt kan gå på en smell her.
Sist endret av *pi; 6. mai 2022 kl. 12:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.