View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, det vil ikke være juridisk bindende, og er derfor helt meningsløst. Sex er ikke en handel, juridisk sett (uansett om du hadde betalt for det).


Det er nettopp poenget. Jeg er for en revidering av loven, det er noen åpenbare mangler der (det er for eksempel eksplisitt forbudt å utføre seksuell handling uten samtykke, men ikke seksuell omgang, som jo er alvorligere). Men det bekymrer meg at samtykkeloventusiastene overforenkler det. Ja betyr ikke ja, hvis kroppsspråk, situasjon og omstendigheter tydelig sier det motsatte. Det er, som i mange andre situasjoner, et spørsmål om aktsomhet. Kan du ikke lese normal sosial kontekst og kommunisere, så kan du ikke ha trygg sex - ingen detaljerte kjøreregler kan kompensere for det. Behovet for å gjøre det krystallklart og utvetydig ender opp i sånne absurde forslag som kontrakter og apper.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke tillate meg å diskutere emner utenfor min kunskapsbase, men jeg mener at en kontrakt er en kontrakt, uansett hva det dreier seg om, men når det kommer til ett såpass sårbart punkt som sex, er det nok kanskje ikke noe mer ved papiret enn at det kun er et papir.

Tror jeg vil si meg ganske enig med deg, loven er ikke for alle, spesielt ikke for de som er sårbare og utsatt. Det er en sådan trist verden vi lever i.

Håper du ikke fikk feil inntrykk av meg i de forrige postene.. Jeg kunne nok ha formulert meg en markant del bedre, men nå ble det som det ble.
Da tar jeg herved min hatt og forlater tråden!

Peace!

Sitat av JatterMed Vis innlegg
Nå håper jeg jeg ikke Ottar hater meg meg for dette, men ja...
Menn er styggen på ryggen og det vil ta flere tusen år før vi kan begynne å ta den kampen tilbake.
Vi er og har for det aller meste alltid vært verst igjennom tidene.
Foruten ei og anna her og der.
Forhåpentligvis skjer det aldri, men vi kan jo håpe vi vinner racet, har hørt kvinner for det meste har lang lunte og korte skjørt.
Vis hele sitatet...
Ifølge noe forskning jeg leste for en stund tilbake, er visstnok Y-kromosomet, kromosomet som gjør menn til menn, på god vei mot å utslette seg selv. Så det er vel kanskje noe i det, at menn er en utdøende type homosapiens ?

Hvilket race er det å vinne, når døden er målstreken ?
Gjelder prinsippet om først i mål fortsatt, eller blir det mer som en rebusløype, der det er om å gjøre å få mest mulig ut av løpet ?

Peace!
Sist endret av Mr.Septik; 6. mai 2022 kl. 12:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.