View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er enig i at det burde være noen grenser i forhold til det, nå er det en stor debatt om en samtykkelov, som vil si at man må spørre om samtykke før man putter noe som helst inn. Jeg forstår poenget med å innhente sikker samtykke.

Dette kan du lære av, det er ikke alltid sånn at din oppfatning av en situasjon er riktig. Du kan innhente mer informasjon før du konkluderer.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor ett skriftlig samtykke er ett stort pluss, til og med muligens veien videre, da eventuelle voldtektsutøvere plutselig mangler papirer, men, hvor langt skal det gjelde ? One night stands ? Kjærester ? Samboere eller også mellom gifte ?

For meg er det ingen problem å signere en samtykkeerklæring, men, det jeg sitter igjen med er at det er menn som alltid trekker det korteste strået. Menn er og forblir den store stygge ulven. Mulig det bare føles sånn, men synest samfunnet generelt blir mer og mer oppmalt og merket for hvordan og hva en "vanlig mann" kan gjøre/ikke gjøre. Kvinner har vel i like stor grad som menn varierende lyster å drifter ?

Beklager om innlegget forsvant helt fra poenget med tråden, og det er en stor risiko for at jeg misforstår noe fundamentalt her nå, så beklager det på forhånd.