View Single Post
Bruskong3n
Trådstarter
65
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler med deg TS, har selv hatt alkoholproblemer siden tidlig i 20-årene. Startet dagen med en dram for første gang den helga jeg fylte 20, og fant ut hvor deilig dagen-derpå-rusen var. Med en gang promillen er stigende forsvinner plutselig fyllesyken, angsten, trøttheten, munntørrheten, og kroppen blir deilig igjen. Dette førte meg ut i farlig farvann. Har i perioder hatt dagsforbruk på 12-18 halvlitre øl/cider, men klart å holde meg i jobb og beholde hus og heim. Nå har drikkingen min til slutt fått konsekvenser (uten at jeg gidder å utdype) og er nå i gang med mitt forsøk nr to om å slutte. Første forsøk varte 6 mnd klink edru, før en sprekk på rundt en måned der jeg nok drakk over 20 av 30 dager. Edrudag nr 15 i dag nå, og nå er målet å holde meg ut året i første omgang.

Slutt, eller trapp ned, mens du kan. Alkoholen er slik at når du kan slutte så vil du ikke, når du vil slutte så kan du ikke. Ikke landet gå så langt at du ikke klarer. For meg ligger dette an til å bli en årelang kamp dag for dag, uke for uke, måned for måned. Senest onsdag sprakk jeg nesten.

Jeg startet som deg. Husker i 2009, da var «grensen» min 6 halvlitre på kvelden når jeg skulle på jobb dagen etter. Nå har nylig grensen vært 12 halvlitre, men det har gjerne blitt mer også. Iblant så mye at det har ført til egenmeldinger. 7-10K på alkohol i måneden på det verste om man inkluderer den sosiale festingen i tillegg til å drikke alene. Til slutt kjører du rundt omkring og kaster boksene og flaskene i ulike søppelcontainere fordi det er flaut å pante 50-60 bokser i uka på nærbutikken. Handler på ulike butikker og vinmonopol, gjemmer flasker for familie og venner, promillekjøring kan det også ende med.

De pilsene du tar blir snart til fler, tro meg, jeg mistet nesten alt tidligere i år og kjenner meg igjen i din historie. Smygende og gradvis utvikler det seg, og 2-3 år kan du være i dyp dritt.
Vis hele sitatet...
Føler det med «dagen derpå rusen»! Har absolutt brukt den metoden mange ganger. Ofte på grunn av at jeg føler meg helt nede etter fyllekuler, det har derfor lett for å bli en ond sirkel.

Kudos for at du har klart å holde deg edru i perioder! Prøver så godt jeg kan, men er så lett å ende opp på butikken med pils i korgen. Merker at toleransen min har blitt skyhøy, og at jeg tåler en ganske betydelig promille, før jeg «blacker» Selvom målet ikke er å bli helt blackout full, så ender det ofte der.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Prøv å lær av dette; du er en person som kan finne på å sette livet på vent i månedsvis med rus fordi du har opplevd et nederlag. Neste gang må du stoppe deg selv før du lar det gå så langt.
Vis hele sitatet...
Jeg vil så gjerne lære! Hadde jeg lært, hadde jeg stoppet for lengst. Jeg er fullt klar over helseproblemene alkoholmisbruk medfører.
Sist endret av Suspect313; 6. september 2019 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.