View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Ja. Jeg kjenner åpenbart ikke til hvordan alle høyskoler eller universiteter gjør det, men der jeg gikk kunne man søke i august og januar om å bytte linje internt på universitetet. Så du kan f.eks komme inn på afrikastudier, melde deg opp i fagene dataingeniør har, og når du bytter går du sømløst inn i nytt studie. Men du er nødt til å sjekke opp hvor mange fag relatert til linjen du kommer inn på som må bestås for å beholde studieplassen, så du ikke blir kastet ut om du ikke kommer inn med det første.
Vis hele sitatet...
Er det forskjel på å gjøre dette når man er inne på et studie, og tar fag fra et annet, i forhold til å bare søke direkte på enkeltemner uten å være på et annet studie?

En kompis av meg tok samme fagene som meg, på en IT-linje, men han søkte seg ikke inn på et studie. Han fikk ikke lov å fortsette, ettersom de stengte ned muligheten til å søke enkeltemner. Hvis det også gjelder å søke på enkeltemner om man allerede er inne på en annen linje, ville jeg sjekka nøye opp på forhånd om det faktisk går an å søke på de emnene man vil ta.