View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Trinity2020 Vis innlegg
Takk! Men her i strøket er det nok ingen som har noen frø liggende her og der, er nødt til å kjøpe. Har krukkejord og masse ledige potter, kanskje noen her inne har noen frø til salgs? Har endelig bestemt meg for å kjøpe vaper så jeg har noe til brunt inntil videre ��
Vis hele sitatet...
Du har jo egentlig fått svar på alt du lurte på, men kan legge til mine personlige preferanser/erfaringer.

Jeg vil egentlig ikke anbefale standard plantejord fra plantasjen e.l. de har ofte noen passasjerer med seg (div små skadedyr som kan være kjipe mot plantene dine), Cannabis er glad i lett luftig torv-jord, og da anbefaler jeg Atami bio-grow, dette er på lager inne, og garantert fri for skadedyr. Leca kuler er heller noe man har på overflaten og nederst i potten. Laget på toppen er for å skåne jorden fra for mye fordamping og laget i bunnen er for drenering. Man trenger bare 1cm eller to.

Frø er omfattet av såvareloven og er ulovlig, vi må følge norsk lov her inne også.

Dette med kaldfjøs må i såfall fikses på litt, plantene dør under 14 grader celcius, de bør ideelt ikke gå under en 16-17 grader, en jevn temperatur på rundt 22-27 grader er fint, det viktige er å ikke ha store forskjeller på temperatur og fuktighet på kort tid.

Jeg har over tid kjøpt litt utstyr her og der, det fantes ikke gode Norske nettbutikker da jeg holdt på med det her så mye kom fra utlandet. I dag sverges det til mikrogartneriet.no, de er jævla bra på service og du kan til og med ta en telefon og ha en diskusjon om diverse utstyr med de: Det her burde være en selvfølge men, ikke nevn cannabis, si du dyrker tomatplanter.