View Single Post
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
Victorinox.
kjøp de med plasthåndtak da de med tre blir slitt etter noen års bruk og vask.
Vis hele sitatet...
Nå vasker man ikke kokkekniver (eller andre kniver man bryr seg om) i oppvaskmaskin og jeg våger komme med påstandaen at om du klarer å vaske treskaftene til Victornix ødelagte for hånd på ett par år gjør du noe veldig feil

Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Hvilken Victorinox kan man kutte kårot med uten at den setter seg fast? Jeg har en Victorinoks fra før og den egner seg ikke for slikt..
Vis hele sitatet...
Vedlikehold kniven din med skikkelige steiner så eliminerer du meste parten av problemet, beklageligvis er det slik at kålrot og den slags gjerne vil henge litt fast i kniven din uansett med mindre du fikser deg en kniv med "luftlommer", som i varierende grad fungerer

Angående kniven du har bestilt, du blir sikkert fornøyd men jeg mistenker at du betaler en heidundrende overpris.

Om du ombestemmer deg og returerner kniven vil jeg heller anbefale deg å bruke pengene dine på en Masahiro eller kanskje en kniv fra Yu Kurosaki om du vil flotte deg litt

En Yu Kurosaki er ikke bare ett smykke med også håndlagd av en av dette årtusenets råeste knivsmeder, skarpekniver har det du trenger av skarpe ting og der blir du definitivt ikke lurt. Har du anledning til det vil jeg anbefale deg å stikke innom sjappa demmes ved Vulkan i Oslo og slå av en prat og kaste litt penger rundt deg, det er verdt det!

https://www.skarpekniver.com/knivmer...e/yu-kurosaki/